La Fundació f2i i el Col·legi Territorial d'Arquitectes de Castelló organitzen una nova edició de les jornades «Castelló Renova’t» Les jornades són gratuïtes i estan dirigides a arquitectes i tècnics en general, involucrats en el sector de la construcció, rehabilitació i regeneració urbana

15/10/2018 | SCP

La Fundació per a l'Eficiència Energètica de la Comunitat Valenciana (Fundació f2e) i el Col·legi Territorial d'Arquitectes de Castelló (CTAC) han organitzat una nova edició de les jornades «Castelló Renova’t». En aquesta edició se celebraran dues jornades tècniques sobre eficiència energètica en edificació i urbanisme sostenible, que es realitzaran els dies 15 i 31 d'octubre de 2018 en la sala d'actes de l'edifici ITC i la sala d'actes de l'edifici Consell Social-FUE de la Universitat Jaume I (Castelló), respectivament, amb un aforament màxim de 160 assistents per a cada jornada.

L'objectiu de les jornades, dirigides a arquitectes, agents de la propietat, enginyers, administradors de finques i professionals del sector de la construcció, entre altres, és formar i conscienciar sobre la necessitat d'iniciar un procés de rehabilitació dels edificis que conformen el parc immobiliari de Castelló, tenint en compte criteris d'eficiència energètica i de sostenibilitat mediambiental.

Cald destacar que el 55% del parc d'habitatges de la Comunitat Valenciana és anterior a 1980 i, d'aqueixos habitatges, fins i tot el 8% és anterior a 1940. És a dir, la gran majoria del parc immobiliari s'ha construït sense normes d'edificació que tingueren en compte el consum energètic d'aquests immobles. A més, les actuacions en matèria de rehabilitació en l'àmbit estatal són més baixes que en la resta d'Europa. Això es deu, entre altres factors, al fet que a Espanya al voltant del 65% dels habitatges corresponen a habitatges situats en blocs d'edificis, davant d'un 35% d'habitatges unifamiliars, la qual cosa implica una major complexitat en el procés.

Per a aquestes jornades, gratuïtes i obertes a tècnics i públic en general, han confirmat la seua presència organitzacions i empreses com Oppidum Energía, Daikin, Nedgia Cegas (Grup Naturgy), Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC), Institut de Recerca Deltares (Països Baixos), ASTER (Associació d'Emília-Romanya per a la Innovació i la Transferència de Tecnologia), Universitat Tecnològica de Delft (Països Baixos), Universitat de Boulogne, ITECON, Bipolaire Arquitectes, Institut Valencià de l'Edificació (IVE), Ajuntament de Nules, Ajuntament de Castelló, Ajuntament de Barcelona o Paisaje Transversal, entre altres.

La Fundació per a l'Eficiència Energètica de la Comunitat Valenciana, de la qual són patrons BP, l'Ajuntament de Castelló i la Universitat Jaume I, té com a objecte impulsar l'actuació en el camp de l'eficiència energètica a través de la formació, conscienciació social, suport al desenvolupament d'iniciatives empresarials i promoció de projectes d'innovació. Situada a Castelló, f2e conjumina així esforços de l'àmbit privat, públic i acadèmic.

Més informació i inscripció: