La Càtedra EMALCSA-UDC de la Corunya estreteix relacions amb la Càtedra FACSA-UJI

03/10/2018 | SCP

Representants de la Càtedra EMALCSA-UDC, integrada per la Universitat de la Corunya i l'empresa municipal d'aigües de la ciutat, han mantingut una reunió amb membres de la Càtedra FACSA d'Innovació en el Cicle Integral de l'Aigua de la Universitat Jaume I (UJI), que ha tingut lloc en les instal·lacions de Grupo Gimeno, hòlding empresarial castellonenc del qual forma part FACSA.

Durant la reunió, els representants de la càtedra gallega han mostrat el seu interès pel funcionament i les tasques desenvolupades per la comissió mixta castellonenca, especialment per les activitats de recerca, innovació, transferència de coneixement, docència i cultura que es duen a terme dins d'aquesta. D'igual manera, des de l'entitat de la Corunya han manifestat la seua intenció d'estrènyer llaços i establir relacions col·laboratives en un futur pròxim, amb l'objectiu d'avançar en el desenvolupament d'activitats innovadores, culturals i formatives centrades en els sistemes d'aigua urbana.

Després de concloure la reunió, els representants de la Càtedra EMALCSA-UDC han visitat les instal·lacions d'IoTsens, l'empresa especialitzada en solucions integrals de maquinari i programari d'internet de les coses desenvolupada per ADC Infraestructures i Sistemes de Grupo Gimeno, que col·labora estretament amb FACSA en l'aplicació de les últimes tecnologies al cicle integral de l'aigua. Després de la visita, s'han desplaçat a l'aula del Curs de l'Aigua de FACSA per a conèixer de primera mà el programa educatiu i de sensibilització ambiental sobre l'aigua, desenvolupat per l'empresa per als més menuts.

Per part de la Càtedra EMALCSA-UDC han participat en les reunions Joaquín Suárez, director de la càtedra gallega, i Ricardo Vázquez, director d'R+D d'EMALCSA. Sergio Chiva, director de la Càtedra FACSA de l’UJI; Guillermo Berlanga, director d'R+D de Facsa i Grupo Gimeno i codirector de la càtedra; i Raúl Martínez, professor de l’UJI adscrit també a la càtedra, han sigut els encarregats de dirigir la reunió per part de la càtedra castellonenca.