L’UJI situa cinc matèries acadèmiques en el rànquing de Xangai

30/07/2018 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló ha situat cinc matèries acadèmiques en el prestigiós Academic Ranking of World Universities (ARWU) elaborat per la Jia Tong University de Xangai, segons recull el Global Ranking of Academic Subjects 2018 en què l’UJI destaca en Economia, Química, Ciència dels Materials, Agricultura i Management (Direcció d'Empreses).

Les matèries d’Economia i Química se situen en el rang de les 201-300 millors universitats en aquests àmbits de coneixement, la setena i novena de les espanyoles. Ciència dels Materials i Agricultura, que s’inclou per primera vegada, apareixen en el rang de 301-400, desena i dinovena d’Espanya, i Management (Direcció d'Empreses), que també hi és per primera vegada, se situa en el rang 401-500.

La metodologia emprada en aquesta edició del rànquing de Xangai és nova i mesura la producció, la qualitat, la col·laboració, el reconeixement acadèmic i l’impacte dels articles científics internacionals en el període 2012-2016 (nombre d’investigadors i investigadores altament citats, nombre de treballs científics en revistes indexades o la producció científica per càpita, entre altres).

Les dades bibliomètriques provenen de la base de dades de Web of Science i InCites produïda per Clarivate Analytics i inclou també una enquesta d’excel·lència acadèmica que serveix per a identificar 27 guardons, les 123 principals revistes en 41 matèries i les 14 conferències acadèmiques en Informàtica i Enginyeria.

El Global Ranking of Academic Subjects es publica per la Shanghai Ranking Consultancy des de 2009. En aquesta edició inclou les 500 millors universitats de 54 matèries organitzades en cinc àrees: Ciències Naturals, Enginyeria, Ciències de la Vida, Ciències Mèdiques i Ciències Socials. En total, inclou més de 1.600 universitats de 83 països. Els centres dels Estats Units ocupen els 35 llocs en 54 matèries, seguits per nou institucions de la Xina i tres dels Països Baixos. A Espanya les universitats més destacades són les de Barcelona i Granada.

L'Academic Ranking of World Universities (ARWU) o Rànquing de Xangai és una de les classificacions més conegudes mundialment, i és elaborat des de l'any 2003 per la Universitat Jiao Tong de Xangai (Xina) per a valorar la qualitat de les 500 millors universitats del món.

Academic Ranking of World Universities (subject rankings)