30/07/2018 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I de Castelló, Eva Alcón, ha assegurat que el seu equip «impulsarà polítiques per a modernitzar, enfortirà les estructures d’investigació i buscarà sinergies de col·laboració amb altres institucions» per tal d'ajudar el personal investigador a incrementar la seua participació en projectes internacionals i captar finançament extern.

La màxima autoritat acadèmica, acompanyada pel vicerector d’Investigació i Transferència, Jesús Lancis, i el director general de Finançament i Fons Europeus de la Generalitat Valenciana, Andreu Iranzo, ha obert l’acte que ha servit d’inauguració i presentació oficial de l’Oficina de Projectes Europeus i Internacionals, recalcant que «sense el treball i esforç dels investigadors i investigadores aquesta oficina no tindria sentit».

Lancis ha comentat que la universitat pública de Castelló és la setena a aconseguir retorn de les més de 225 entitats valencianes que participen en projectes europeus i «la segona universitat després de la UPV», una dada important perquè només el 10% de les propostes presentades són acceptades. Per la seua banda, Iranzo ha felicitat la Universitat per aquesta nova estructura que permetrà «donar més suport al personal investigador i captar més fons per a la recerca».

A continuació, la responsable de l’OPEI, Cristina Villarroya, ha explicat que la nova estructura vol servir de suport i ajuda als grups d’investigació en la presentació de projectes europeus, però que també vol ser proactiva i animar-los perquè presenten propostes a les convocatòries internacionals. «El nostre objectiu és convertir-nos en una finestra única que facilite les gestions al personal investigador», ha comentat Villarroya.

Per això, s’encarregaran de donar-los d’alta en plataformes de recerca de socis, oferiran formació i realitzaran algun programa extern de preavaluació i tutorització dels projectes. Un altre dels punts en els quals incidirà aquesta nova oficina serà la col·laboració amb l’EUROFUE, una oficina similar a la Fundació Universitat Jaume I-Empresa (FUE-UJI), que oferirà assistència tècnica a l’UJI en projectes internacionals i que ha sigut presentada per la seua responsable, Nela Gómez.

Durant l’acte s’ha presentat també la pàgina web de la nova Oficina de Projectes Europeus i Internacionals, on es pot consultar informació sobre convocatòries i tràmits: https://www.uji.es/serveis/opei/