La Càtedra Medtronic de l’UJI, premiada per les seues bones pràctiques en activitats de recerca i innovació La Càtedra formarà part de l'Observatori Excellentia Ex Cathedra de la Universitat de València

24/07/2018 | SCP

La Càtedra Medtronic de Formació i Recerca Quirúrgica, dirigida pel Dr. Antoni Llueca, ha sigut seleccionada per a formar part de l'Observatori Excellentia ex Cathedra de la Universitat de València, en la categoria de «Bones pràctiques en el desenvolupament d'activitats de recerca i innovació».

En 2017, naix l'Observatori Excellentia ex Cathedra del Sistema Universitari Español (SUE), amb tres propòsits principals. El primer, crear un espai de consulta on es puga facilitar l'intercanvi d'experiències entre institucions; el segon, ser un repositori que reunisca les bones pràctiques de qualsevol càtedra i, finalment, difondre les pràctiques innovadores per a la seua anàlisi, discussió i transferència. En la convocatòria de 2018, la Càtedra Medtronic ha sigut una de les 39 bones pràctiques admeses en aquest programa.

La Càtedra té com a objectiu avançar en el desenvolupament d'activitats docents i investigadores en el camp de la cirurgia que permeten la consolidació d'equips humans i l'obtenció d'un avanç significatiu en aquest camp d'estudi i de treball. Per a açò, la Càtedra fomenta la formació quirúrgica de professionals implicats en la cirurgia a través de cursos, jornades científiques i reunions; treballa en el desenvolupament de noves tècniques quirúrgiques; impulsa la recerca de nous materials i instrumentació en el camp de la cirurgia, i promou la formació quirúrgica en el grau i en el postgrau universitari.

Dins de l'activitat formativa de la Càtedra en el curs 2017/2018, s'han dut a terme quatre cursos formatius de diferent temàtica: el curs d'Immersió Clínica en Cirurgia Ginecològica Oncològica I i II, Immersió Clínica en UMCOAP (Unitat Multidisciplinària de Cirurgia Oncològica Abdomino-Pèlvica i el curs Tècniques Quirúrgiques de Citoreducció en Model Cadàver. A més, s'han organitzat dues jornades i la segona edició del Workshop Uro-Oncològic: Càncer de Pròstata. Totes aquestes activitats van comptar amb la presència de prestigiosos professionals d'àmbit nacional i internacional.