La Universitat Jaume I rebrà la Medalla d'Or de la Ciutat de Castelló

16/07/2018 | SCP

L'Ajuntament de Castelló ha aprovat, amb el suport unànime de tots els grups polítics municipals, lliurar la Medalla d'Or de la Ciutat a la Universitat Jaume I com a reconeixement a la rellevància que ha tingut en el desenvolupament social, econòmic i cultural de la ciutat.

El Ple de l'Ajuntament ha aprovat la proposta del govern municipal que l’UJI reba la Medalla d'Or de la Ciutat en el transcurs dels actes del 767 aniversari de la ciutat, el pròxim 8 de setembre.  «La Universitat Jaume I ha suposat un punt d'inflexió en la història de Castelló, ha sigut una institució fonamental en el desenvolupament de la ciutat. No s'entendria el present de Castelló sense el paper que hi ha exercit l’UJI en els últims 27 anys», ha manifestat l'alcaldessa, Amparo Marco, qui ha destacat que «la Jaume I va nàixer del consens social i polític i és amb aqueix mateix consens amb el qual ara s'hi concedeix la Medalla d'Or».

D'aquesta manera, es retorna l'honor que va rebre l'Ajuntament des de l'UJI en 2015, quan el Consell de Govern de la universitat va acordar concedir la Medalla d'Or de l'UJI, en el seu 25 aniversari, a la institució municipal. En aquella ocasió, es destacava la protecció a la Universitat per part de l'Ajuntament des dels seus inicis i la col·laboració permanent per a impulsar el projecte cultural i educatiu universitari.

Marco ha afirmat que la concessió de la medalla és «una demostració del deute permanent que la ciutat té amb l’UJI, que ha sigut una institució clau en l'impuls socioeconòmic registrat per la capital i la provincial en les tres últimes dècades». «L'Ajuntament ha estat sempre al costat de la Universitat, perquè sempre ha sigut conscient que donar suport a l’UJI era donar suport al futur de la ciutat», ha afegit.

Per la seua banda, des de l'UJI, la rectora ha mostrat l'agraïment per la concessió d’aquesta medalla que simbolitza l’estreta relació existent entre la ciutat i la universitat castellonenca i ha explicat que la ciutat ha donat el seu suport a l’UJI des d’abans dels seus orígens. Eva Alcón també ha destacat que aquest tipus d’actes posen de manifest la vocació de la ciutat de Castelló per ser una capital, i sobretot, ser una capital universitària.