Nou idees innovadores promogudes per la comunitat universitària participen en el primer Bootcamp emprenedor de l'any d'Espaitec

16/07/2018 | SCP

El Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I ha celebrat aquesta setmana el primer Bootcamp Launchpad Start UJI 2018. Una acció de formació organitzada en col·laboració amb l'Oficina de Cooperació en Investigació i Desenvolupament Tecnològic (OCIT) i AlumniSAUJI, que té com a objectiu promoure l’emprenedoria innovadora en la Universitat Jaume I.

Dirigit a tota la comunitat universitària interessada a emprendre o validar una idea de negoci innovadora, aquesta primera edició de l'any ha rebut catorze sol·licituds de participació promogudes per investigadors i investigadores, alumnat i antic estudiantat. Per a assegurar el correcte desenvolupament de la formació solament nou idees van ser seleccionades, cinc de les quals estaven promogudes per estudiantat de grau i màster, una per personal de recerca i tres per antic alumnat vinculats amb el programa Alumni SAUJI. Entre les idees participants, tres estan relacionades amb les tecnologies de la informació i les telecomunicacions, una amb la biotecnologia, dues amb educació, una altra amb l'artesania i dues amb el sector serveis.

Durant tres intenses sessions de formació, els assistents han treballat conceptes com ara segmentació de clients, grandària de mercat, proposta de valor, avantatge competitiu, alguns conceptes clau sobre finances, així com lideratge i gestió d'equips amb l'objectiu de començar a transformar les seues idees en projectes empresarials innovadors o, com a mínim, reflexionar sobre el concepte inicial per a adaptar-ho a les necessitats del mercat.

Durant el curs acadèmic 2018-2019 els interessats a seguir desenvolupant la seua idea podran fer-ho a través del programa UJI Emprèn OnSocial (www.espaitec.uji.es/onsocial), iniciativa per a promoure l’emprenedoria social i tecnològica en la Universitat Jaume I. El llançament de la segona edició del programa està previst per a inicis del pròxim curs, i consistirà en formació i mentoria per a transformar les idees en projectes emprenedors amb impacte social i econòmic.

Aquesta acció de divulgació de l’emprenedoria té el suport per la Conselleria d'Educació, Recerca, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb l'objectiu de fomentar la creació d'empreses innovadores sorgides de la comunitat universitària.