Brauner: «Les novel·les gràfiques contemporànies redefineixen la novel·la d'aprenentatge per a crear noves formes auto-reflexives en l'era del selfie i Instagram»

10/07/2018 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

David Brauner, catedràtic de Literatura Contemporània de la Universitat de Reading (Regne Unit) ha destacat com les novel·les gràfiques contemporànies redefineixen la forma clàssica de la novel·la d'aprenentatge per a crear noves formes híbrides auto-reflexives del segle XXI en el curs d'estiu «Children's and Young Adult Literature and their pedagogical implications: comics and graphic novels».

En la seua intervenció, el catedràtic ha analitzat tres de les novel·les gràfiques més importants d'autors americans que s'han publicat en el segle XXI: Fun home i Are you my mother?, de Alison Bechdel, i The diary of a teenage girl de Phoebe Gloeckner. Així, ha explicat que aquestes novel·les presenten les característiques de la novel·la d'aprenentatge (bildungsroman), i més concretament del künstlerroman, en les quals el nucli és la figura de l'artista, ja que presenten auto-retrats literals de les artistes a través dibuixos així com auto-retrats metafòrics. 

No obstant, Brauner ha mostrat diferents exemples dels recursos que utilitzen per a entrellaçar la ficció i l'autobiografia per a posar en relleu que «les novel·les gràfiques contemporànies adopten la forma clàssica del bildungsroman i el künstlerroman però per als seus propòsits, redefinint els paràmetres d'aquest gènere per a crear així una forma híbrida auto-reflexiva en l'era del selfie i Instagram».

Fotografies

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions