Eva Alcón destaca la contribució de la biofísica al benestar de la humanitat en el 6th International Iberian Biophysics Congress

25/06/2018 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha inaugurat el 6th International Iberian Biophysics Congress and 10th Iberoamerican Congress of Biophysics que se celebra fins al 22 de juny en la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, i està organitzat per la Societat de Biofísica d'Espanya (SBE), la Societat de Biofísica de Portugal (SPBf) i la Federació Llatinoamericana de Societats de Biofísica (LAFeBS).

Eva Alcón ha mostrat la seua satisfacció per acollir aquest congrés en el qual participen més de 200 científics de 20 països, «un exemple del nostre compromís de ser una universitat internacional», ha apuntat. Així mateix, ha destacat la importància que ha adquirit aquest camp interdisciplinari emergent que «sens dubte contribuirà al benestar de la humanitat en les pròximes dècades». A més, la rectora de l’UJI ha subratllat el fet que quasi la meitat dels ponents que participen en les 167 comunicacions, set simposis i el taller del congrés són dones científiques.

En aquesta trobada s'estan abordant els avanços que s'estan vivint en el camp de la biofísica molecular, un camp emergent en el qual la física, la química i la biologia es complementen mútuament per a oferir una perspectiva multidisciplinària. Les seues aplicacions en l'àmbit de la biomedicina i la biotecnologia són innombrables, des del desenvolupament de fàrmacs per al tractament del dolor, l'epilèpsia, arítmies, trastorns mentals o el càncer fins a la creació de sensors moleculars i díodes nanofluídics per a biolectrònica.