La Càtedra FACSA de l’UJI analitza les tècniques per a millorar els sistemes de transport i distribució d'aigua

11/06/2018 | SCP

La Càtedra FACSA d'Innovació en el Cicle Integral de l'Aigua de la Universitat Jaume I ha organitzat un seminari amb el títol «Tècniques avançades per a la millora de l'eficiència energètica i els costos d'operació en sistemes de transport i distribució d'aigua».

L'encarregat d'impartir el seminari ha sigut Fernando Martínez, enginyer industrial per la Universitat Politècnica de València, doctor, catedràtic d'Enginyeria Hidràulica i investigador de l'Institut d'Enginyeria de l'Aigua i Medi Ambient (IIAMA). En la ponència ha exposat els assoliments aconseguits en optimitzar la gestió energètica en algunes xarxes de reg reals, mitjançant l'ús de models hidràulics en combinació amb tècniques d'optimització multiobjectiu. Finalment, ha presentat una nova metodologia proposada per a realitzar el seguiment dels fluxos d'energia en temps real en els sistemes hidràulics, orientada a la presa de decisions en temps real davant escenaris canviants.

Aquest seminari forma part de les iniciatives realitzades per la Càtedra FACSA d'Innovació en el Cicle Integral de l'Aigua de la Universitat Jaume I per a la formació divulgació i la difusió dels estudis relacionats amb el cicle integral de l'aigua. En concret, s'integra dins del seu cicle «Dijous de seminari» l'entrada del qual és gratuïta i lliure a totes les persones interessades.