Els VIII Premis COPE Castelló premien la Càtedra FACSA, els emprenedors Sergi Trilles i Alberto González, l'artista Amat Bellés i el professor Joan Feliu

18/06/2018 | SCP

Els Premis COPE Castelló han premiat en la seua vuitena edició diversos representants i iniciatives de la Universitat Jaume I. El premi de Medi Ambient ha sigut per a la Càtedra FACSA de l’UJI; el Premi Joves Emprenedors per als investigadors Sergi Trilles i Alberto González; el premi Arts Plàstiques per al dissenyador Amat Bellés i el premi Cultura al professor de l’UJI Joan Feliu, com a director de la Fira d'Art Contemporani Marte. La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, ha assistit a la gala i ha sigut l'encarregada de lliurar el premi Educació al col·legi diocesà Bisbe Pont de Vila-real.

En la categoria de Medi Ambient, la COPE ha volgut destacar la labor que realitza la Càtedra FACSA d'Innovació en el Cicle Integral de l'Aigua de la Universitat Jaume I que va nàixer en 2015 amb l'objectiu de fomentar la formació, la recerca, la difusió de coneixement i l'R+D en la gestió del cicle integral de l'aigua, a més de facilitar la col·laboració entre els àmbits professional i docent.

En l'apartat de joves emprenedors, s'ha guardonat Sergi Trilles i Alberto González per a crear i impulsar la plataforma SEnviro for Agriculture de sensorització aplicada al monitoratge de la vinya. SEnviro és un projecte finançat per la Universitat Jaume I mitjançant l'acció de transferència tecnològica Programa Start UJI de Valorització de Resultats de Recerca.

El premi Arts Plàstiques ha recaigut en el dissenyador del Servei de Comunicació i Publicacions de l’UJI, Amat Bellés, en reconeixement a la seua dilatada, fructífera i fecunda trajectòria creativa de més de 25 anys com a pintor i com a cartellista.

Finalment, el premi Cultura ha recaigut en la Fira Marte de Castelló, dirigida pel professor d'Història de l'Art de la Universitat Jaume I Joan Feliu. Aquest certamen d'art contemporani del Mediterrani representa una ocasió única per a reunir en un sol espai l'oferta més nova de l'art actual.

El jurat ha estat format per l'antic rector de l’UJI, Vicent Climent, el gerent de la Fundació Dávalos- Fletcher, José Vicente Ramón, l'advocat Alfredo García-Petit, el responsable de Relacions Institucionals de BP, Juan Carlos Navarro, i el restaurador Lino Sanchis. En representació de COPE Castelló han format part del jurat el seu director, Josep Lázaro, la directora de Publicitat i Màrqueting, Nieves Millán, i Raúl Puchol, director i presentador del magazín provincial de COPE Castelló, qui ha actuat com a secretari.