Més de 140 universitaris reben els seus premis i beques Santander a la Universitat Jaume I

11/06/2018 | SCP

El rector en funcions de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i el director de Relacions Institucionals de Santander Universidades, Alfredo Albáizar, han fet lliurament dels diplomes acreditatius dels premis i ajudes finançats per Banco Santander, a través de Santander Universidades. En l'acte s'han lliurat les beques i ajudes destinades a personal i estudiantat de l’UJI, que s'han elevat a 143.

Concretament, Banco Santander ha concedit 47 beques per a estudis de màsters oficials universitaris, sis ajudes per a la realització de pràctiques externes, 14 ajudes per a mobilitat de l’estudiantat de grau amb Amèrica Llatina, una beca de mobilitat per a joves professors, investigadors o alumnes de doctorat en universitats i centres d’investigació iberoamericans, i 29 beques per a estudiantat procedent d'Amèrica Llatina, 24 d'aquestes per a estudiants de màster i cinc per a doctorands.

Així mateix, en l’acte s’han lliurat 19 ajudes per a estades docents breus del PDI a Amèrica, Àsia i Oceania; quatre ajudes per al programa de mobilitat del PAS amb finalitat formativa en aquests continents, i vuit beques a estudiantat de l’UJI per a participar en programes de mobilitat a Àsia i Oceania. A més, s’han atorgat set premis a joves investigadors, un premi de divulgació científica, quatre premis de millora educativa i tres premis del concurs Research Pitches.

Durant l'acte, Vicent Climent, ha assenyalat que «la universitat pública és una institució estratègica per al desenvolupament del territori i les persones i aqueix és el paper que des de l’UJI hem intentat fer des de la seua creació amb una posició de contribució i suma d’esforços, una empresa col·lectiva que no hauria sigut possible sense el suport d’institucions i empreses de fora de la universitat». En aquest sentit, ha agraït a Banco Santander el suport econòmic i anímic i el fet d’haver sigut «un bon aliat de les universitats públiques que ha cregut que som un motor per a transformar la societat».

Per la seua banda, el director de Relacions Institucionals de Santander Universidades, Alfredo Albáizar, ha destacat que «per al Santander és un honor acompanyar a l'UJI en les seues polítiques de foment de la innovació, l'excel·lència, la internacionalització i l'emprenedoria, i estem molt satisfets de la resposta i compromís de tota la comunitat universitària amb aquests programes».

En la taula també han estat presents la rectora electa de l’UJI, Eva Alcón; el vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat, Francisco López; la vicerectora d’Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme, Inmaculada Fortanet, i la vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García Agustín. A més, han assistit a l’acte els membres del nou Consell de Direcció de l’UJI i, per part de Banco Santander, el director de zona de Santander Universidades, José María García de los Ríos; el director i el gerent d’Institucions Territorials de la Comunitat Valenciana i Múrcia, José Miguel Lorente i Antonio Ojeda, respectivament; la directora de l’oficina universitària, Laura Rozas, i Beatriz Villegas, de Banco Santander.

Amb anterioritat a l’acte d’entrega ha tingut lloc la reunió de la comissió de seguiment del conveni UJI-Banco Santander per a analitzar les accions realitzades durant el curs 2017/2018 i les properes activitats que cal realitzar.

Banco Santander, empresa que més inverteix en suport a l'educació en el món (Informe Varkey/UNESCO–Fortune 500), manté més de 1.200 acords de col·laboració amb universitats i institucions acadèmiques de 21 països a través de Santander Universidades  (www.santander.com/universidades) i, agrupa, a través de la xarxa Universia, més de 1.300 institucions acadèmiques iberoamericanes.