Els estudiants de l’UJI triomfen en els Premis Nacionals d'Envàs i Embalatge amb sis guardons Els alumnes de l'UJI s'han emportat sis premis: tres principals i tres accèssits

28/05/2018 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló és la universitat que més guardons ha obtingut en la IX edició dels Premis Nacionals d'Envàs i Embalatge que són impulsats pel Clúster d'Innovació en Envàs i Embalatge, i que en aquesta edició han comptat amb el suport del Packaging Cluster de Catalunya. En concret, els alumnes de l'UJI s'han emportat sis premis: tres principals i tres accèssits. Els guanyadors han rebut un premi de 1.000 € i un diploma acreditatiu.

Més de 300 estudiants de 20 universitats i escoles de disseny espanyoles han participat en aquests premis per a donar resposta als reptes llançats per cinc empreses capdavanteres en els àmbits de l'alimentació, els productes infantils, el comerç electrònic, la cosmètica i la farmàcia: Postres Lácteos Romar, Logifruit, Quadpack, Triana Packaging y Pharma i la multinacional Menshen.

Els alumnes de l’UJI Daniel Martín García de Mateos i Víctor Llopis Folgado han aconseguit el primer premi de l'empresa d'alimentació Postres Lácteos Romar per la seua proposta d'envàs agrupador de flams. Aquest disseny destaca per la seua facilitat de muntatge, permet seleccionar unitats soltes de diferents sabors i posteriorment es converteix en un dispensador a casa de l'usuari.

Daniel Martin García de Mateos i Víctor Llopis Folgado també han guanyat el premi de l'empresa Triana Packaging & Pharma per la seua tapa capaç de mesurar el producte exacte cada vegada que és accionada, de manera que permet a l'usuari saber en cada moment quina quantitat de producte està consumint.

Sergio Ramón Lucea ha sigut guardonat per la multinacional Menshen per un sistema que dificulta l'obertura del tap per part dels xiquets, però que és fàcil d'obrir per a les persones d'edat avançada. Consta de dues pestanyes que bloquegen el tap si no estan pressionades.

Altres tres alumnes de l’UJI també han sigut guardonats amb un accèssit com a finalistes: Juan Carlos Esturla Zoller ha sigut seleccionat per Logifruit, Lambra Rodríguez Busto per Menshen i Andrea Batiste Ginés i Pablo Serrano Díez per Triana.

El Clúster d'Innovació en Envàs i Embalatge va convocar en 2009 per primera vegada aquests premis nacionals amb l'objectiu de fomentar la innovació, el disseny i la sostenibilitat en el sector, reforçant el vincle entre el món empresarial i l'universitari. Aquests premis són possibles gràcies al suport i col·laboració d'entitats i empreses com el centre tecnològic ITENE, DS Smith, Grup Hinojosa i TecnoBox. També els han donat suport les empreses Eurobox, Alfilpack, Flexográfico, Senar Eslip, Kao Chimigraf, Nunsys, Biconsulting i Mesbook.