Hervé Falciani: «Les criptomonedes són l’evolució natural dels paradisos fiscals»

23/05/2018 | SCP

•  herve-falciani Herve_Falciani_18DLL009_in

FOTO: Damián LLorens

Hervé Falciani, enginyer de sistemes italo-francès conegut per proporcionar a la justícia la llista més gran d’evasors fiscals de la història, ha abordat a l’UJI les criptomonedes com a nous paradisos judicials en una conferència organitzada per l’Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local i la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques.

Falciani ha assenyalat que «l’evolució natural dels paradisos fiscals està en aquesta tecnologia, perquè la base del problema és que en les criptomonedes no es coneix la identitat i els encarregats de verificar l’origen lícit dels fons són el que estan aprofitant aquest avantatge». En aquest sentit, ha advocat per un sistema que separe la gestió de la identitat privada de l’àmbit econòmic mitjançant un mecanisme de pseudoidentitat. «Separar i localitzar les dades és important per al nostre benestar i la nostra economia; les dades no poden estar mesclades, perquè trauen profit de la nostra informació. Cal aprofitar la tecnologia, però no podem deixar que aquesta s’aprofite de nosaltres», ha apuntat.

Així mateix, ha posat en relleu la necessitat d'estar informats del que passa en l’àmbit tecnològic quan es té un perfil financer, perquè actualment els factors disruptius i de canvi estan relacionats amb aquest sector. En aquesta línia, ha destacat la importància d’una bona gestió tecnològica per a «ser capaços de crear noves lleis que gestionen la nova economia».