Vicent Climent inaugura l’exposició «Personatges» d’Antoni Miró al Menador

28/05/2018 | SCP

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, ha inaugurat aquesta vesprada l’exposició Personatges d’Antoni Miró, que es podrà visitar a la sala d’exposicions de Menador espai cultural fins al 8 de juliol. Al costat de Climent, han inaugurat aquesta mostra el mateix autor, Antoni Miró, i el comissari de l'exposició, Wenceslao Rambla.

Climent ha explicat que «és molt significatiu poder presidir aquest acte, un dels últims que presidisc com a rector de la Universitat Jaume I, ací, en aquest edifici, Menador espai cultural, ja que es tracta, juntament amb la Facultat de Ciències de la Salut, d’un dels dos edificis emblemàtics d’un període intens en el qual ha sigut un autèntic privilegi i un orgull servir a la societat dels pobles i ciutats de Castelló com a rector de la seua universitat pública, l’UJI».

El rector ha explicat que Antoni Miró és un referent, tant al País Valencià com fora d'aquest, i ha destacat que «la seua obra abasta innumerables tècniques i tracta sobre temes variats, però prioritàriament sobre temes socials i polítics amb una perspectiva sempre crítica. En aquest sentit, l’art d’Antoni és un exemple de pensament produït des de l’art, un pensament que ens ofereixen una manera de considerar els fets i les persones, des d’una perspectiva d’anàlisi determinada i amb unes consideracions concretes, consideracions fetes mitjançant el color, les formes, els contrastos...».

Per la seua banda, Wenceslao Rambla ha explicat que Personatges d’Antoni Miró «constitueix una autèntica crònica crítica de la realitat» i ha destacat que «Miró, siga quin siga l’assumpte, el context, la parcel·la de la vida que aborda, mai no ho fa de forma gratuïta, sinó amb una intencionalitat tendent a embolicar-nos, a tots els que acudim a degustar les seues obres, i ens fa partícips del seu contingut».

En aquesta exposició es pot trobar una sèrie de retrats de personalitats de dins i fora del País Valencià que han sigut referents en diversos camps del món de la cultura, entesa aquesta en la seua màxima extensió: arts plàstiques, ciències, psicologia, compromís social, música, dansa i poesia. En aquesta col·lecció de personatges es troben Pau Casals, Joan Fuster, Miguel Hernández, Enric Valor, Sol Picó, Fidel Castro, Isabel Clara Simó i Antoni Tàpies, entre altres.

Antoni Miró (Alcoi, 1944) és un artista plàstic de renom internacional l’obra del qual sempre conté un objectiu social i al mateix temps és impulsora de valors ètics i estètics que caracteritzen la cultura en majúscules del País Valencià. És un autèntic dinamitzador cultural, ja que, a més del seu treball creatiu propi, actua com a impulsor d’exposicions d’altres artistes i d’actes culturals, no sols al voltant de les arts plàstiques, sinó també d’una altra índole mitjançant el seu alè a conferències, debats, presentació de llibres, etc., on el nucli principal consisteix en tot el que representa la cultura pròpia i, lògicament, la seua interrelació, contrast, etc., amb aquella altra d’àmbits més amplis i arrelada internacionalment.

Imatges