L'UJI bat el rècord de medalles en el Campionat Autonòmic d’Esport Universitari Les seleccions universitàries de l'UJI aconsegueixen cinquanta-sis medalles en el CADU 2018

15/05/2018 | SCP

Les seleccions universitàries de l'UJI han aconseguit cinquanta-sis medalles en el Campionat Autonòmic d'Esport Universitari (CADU). Les primeres medalles van arribar amb la marató a València, organitzada per la Universitat Politècnica de València, on en la categoria masculina i femenina van aconseguir medalla de bronze Aitor Cuadros i Maribel Beas. També van aconseguir metall per equips, en aquesta ocasió de plata.

En escacs i bàdminton, organitzat per la Universitat d'Alacant, l’equip d'escacs format per Juan Carlos Sales, Aitor Viciano, Adriana Viciano i Sergio Gimeno es van emportar el trofeu com a segons classificats per equips. D’altra banda, la selecció de bàdminton va obtenir el trofeu que els acreditava com a tercers classificats en la modalitat de dobles masculins, amb la parella formada per Pablo Pérez i Jorge Cordero.

Abans de finalitzar l’any 2017, va ser en golf on Andrea Sánchez va guanyar la medalla de plata en el campionat disputat a la Universitat Miguel Hernández d'Elx (UMH). A primers d’any, en trail, organitzat per la Universitat de València, va ser Aitor Cuadros qui va aconseguir la medalla de bronze.

L’or va tardar a arribar. Va ser l’equip de tenis format per Alejandra Salas, Ángela Tejedor, Pablo Sánchez i Néstor Calpe qui el va aconseguir a la UMH. També es van aconseguir guardons en karate i en tir amb arc, organitzat per la Cardenal Herrera-CEU i la Universitat Politècnica de València, on Jonay Ibars i Juan Vicente Tirado aconseguiren medalla de bronze. Pel que fa a la modalitat de natació, la nadadora Victoria Gil va obtenir madalla d’or en 50 m esquena a la Cardenal Herrera-CEU.

En el campionat d’atletisme celebrat a l’UJI, les seleccions universitàries van aconseguir 28 medalles: 14 ors, 9 plates i 5 bronzes. Els guanyadors i guanyadores de les medalles d’or van ser Laura Torca (200 m), Sergi Mascarell (400 m), Carmen Ramos (100 m tanques), Bárbara Hernando (400 m tanques i triple salt), Magdalena Paradís (alçada), Lorena Vives (perxa), Osarumen Odeh (martell), Oksana Ferentsyk (javelina), Andrea Cabré (5.000 m marxa), Álex Daniel (disc), Antonio Garrido (martell) i els equips masculins de 4 x 100 m i de 4 x 400 m. Les medalles de plata van anar a parar a Laura Odeni (100 m), Claudia Conte (200 m), Pablo Ortiz (400 m), Nuria García (triple salt), Miguel Ángel Carvajal (perxa), Claudia Ana Maria Sfirleaza (martell), Lluna Capdevila (5.000 m marxa), Jose Carlos Torró (martell) i Alexis Sastre (javelina). Per últim, els bronzes van recaure en Laura Odeni (triple salt), Manuel Vicente Valls (longitud), Andrea Benedito (javelina), Augusto Solsona (martell) i Eric Peñalver (javelina).

En l'últim campionat que l’UJI va celebrar en les seues instal·lacions, els nostres esportistes van aconseguir un total de 15 medalles en taekwondo. En categoria absoluta, Javier Mármol va obtenir medalla de plata, i Carla Moratal, medalla de bronze. En promoció, or per a Ahinoa Maroto; medalla de plata per a Julia Staudle, Elisabet Aguila i Luis Ofrecio; i bronze per a Carla Lerma, Oliver Osman i Vicent Santamaria. En la modalitat de tècnica, van aconseguir medalla d’or Elisabet Aguila i Nuria Aguila; de plata Carla Lerma, i  el bronze va recaure en Karen de Pilar, Vicent Santamaria i Sergio Villarroya.

Per a acabar, el dia 28 d’abril es va celebrar el campionat de judo en la UPV, on van aconseguir medalla de plata en la categoria de promoció Manuel Hernándiz i de bronze Joel Granell i Jorge Cordero.