La Càtedra FACSA-UJI llança la seua segona publicació coincidint amb el Dia Mundial de l'Aigua

03/04/2018 | SCP

La Càtedra FACSA d'Innovació en el Cicle Integral de l'Aigua de la Universitat Jaume I de Castelló, coincidint amb la commemoració del Dia Mundial de l'Aigua, ha llançat una nova publicació en edició digital amb el títolDepuración de aguas residuales: digestión anaerobia que recull de les principals investigacions presentades en la I Jornada Tècnica sobre Digestió Anaeròbia celebrada a l'UJI.

En aquesta publicació, accessible gratuïtament des del Repositori de l'UJI, alguns dels investigadors capdavanters en la matèria, com ara Juan M. Lema Rodicio (Universitat de Santiago de Compostel·la), Jorge Rodríguez y Mauricio Patón (Institut Masdar), Xavier Flotats (UPC-BarcelonaTECH) i August Bonmatí (IRTA-UPC) entre d'altres, aborden els avanços en les diferents línies d'investigació que des de les seues universitats i centres de recerca estan desenvolupant en l'actualitat.

El nou títol forma part de la col·lecció «Càtedra FACSA d’Innovació en el Cicle Integral de l’Aigua de la Universitat Jaume I» i és part de les iniciatives realitzades per aquesta càtedra que va nàixer el març de 2015, amb l'ànim de fomentar els estudis i activitats relacionats amb l'aprofitament de l'aigua.

Així mateix, la Càtedra ha volgut apropar-se als més joves en un dia tan especial com el Dia Mundial de l'Aigua participant en la fira científica Firujiciència, a la qual han acudit més de 2.000 estudiants. En aquesta fira de la ciència organitzada per la Universitat Jaume I i el CEFIRE de Castelló, la Càtedra ha exposat un muntatge experimental per a explicar, mitjançant una maqueta didàctica, com funciona un aiguamoll artificial.

Més informació: www.catedradelagua.uji.es