Joseph Kerski destaca a l’UJI el potencial dels sistemes d’informació geogràfica per a comprendre el funcionament del món i millorar-lo

03/04/2018 | SCP

•  joseph-kerski Joseph_Kerski_18DLL31_in

FOTO: Damián LLorens

El geògraf i gerent d'Educació de l’Institut d'Investigació de Sistemes Mediambientals (ESRI), Joseph Kerski, ha explicat com l'anàlisi espacial a través del mapatge digital pot transformar l'educació i la societat a través d'una millor presa de decisions utilitzant la perspectiva geogràfica en la conferència «The world in your hands: the influence of maps in the information age», organitzada pel projecte GEO-C de la Universitat Jaume I.

Kerski ha destacat la importància dels sistemes d’informació geogràfica basats en el núvol per a accedir a les dades des de qualsevol lloc, compartir-les i que qualsevol puga col·laborar, atès que els problemes globals del món no es veuen limitats per fronteres de països ni disciplines. En aquest sentit, el geògraf ha explicat que aquests sistemes són més que mapes per a saber on estan les coses, perquè poden ajudar a comprendre el funcionament del món i contribuir a millorar-lo. «Els sistemes d’informació geogràfica són com un sistema nerviós que és al darrere de tot: la sanitat, els sistemes elèctrics o els aliments que consumim, i pot transformar les ciutats per a fer-les més eficients», ha afirmat.

Així mateix, ha posat en relleu les múltiples aplicacions que tenen els sistemes d’informació geogràfica en àmbits no necessàriament relacionats amb la tecnologia, com ara la història o l’educació. No obstant això, també ha aconsellat ser sempre crític amb les dades i no creure qualsevol cosa que trobem sols perquè és en línia.