Un total de 18 alumnes de batxillerat participen en la I Olimpíada Acadèmica de Dret de l'UJI

13/03/2018 | SCP

•  olimpiada-dret Olimpiada_Dret_18DLL24_in

FOTO: Damián LLorens

Un total de 18 alumnes de batxillerat de sis centres d’ensenyament secundari de les comarques de Castelló han participat en la I Olimpíada Acadèmica de Dret que s’ha realitzat en la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques de la Universitat Jaume I de Castelló.

L’equip guanyador ha sigut el format per Maria Czestochowa, Cristina Santos i Mireya Arévalo del Madre Vedruna Sagrado Corazón de Castelló, tutoritzades per la professora Nuria Cid Muñoz. El segon lloc ha sigut per al grup format per Andrea Martínez, Claudia di Giacomo i Loredana Castra, de l’IES El Prat de Torreblanca, amb la professora Laura García Belarte com a tutora. I el tercer guardó ha sigut per a Lorena Díaz, Sara Hernández López i Blessing Valero Ozabor, de l’Institut la Plana de Castelló, tutoritzats per la professora María de la Luz Mainar Gómez.

L'activitat ha consistit en la realització, en grups de tres alumnes de primer o segon de batxillerat, d'un al·legat d’acusació o de defensa en el cas plantejat: un robatori amb intimidació i lesions, encara que l’alumnat havia de tenir preparades les dues opcions perquè el paper de fiscal o defensa es decidia per sorteig durant l’olimpíada. Com que en secundària no s'expliquen coneixements jurídics, el tribunal ha valorat especialment els aspectes argumentatius emprats pels participants d'acord amb les proves i evidències que s'han presentat.

Per a preparar millor la seua intervenció, l’alumnat havia comptat amb antelació amb una narració del cas, fotografies de les lesions patides per les víctimes i enregistraments de la part del judici relativa als interrogatoris dels acusats, les víctimes i els testimonis. A més a més, s’havia realitzat una formació prèvia als participants per a exposar-los altres conceptes i explicacions que els servirien per a preparar l'olimpíada.

L'Espai Jurídic d'Estudis Laborals de l’UJI, sota la direcció de Jaime Clemente i Fernando de Vicente amb la col·laboració dels professors Antonio Fernández i Christa Madrid, ha organitzat per primera vegada aquesta olimpíada, una iniciativa única i innovadora en tot Espanya, ja que no hi ha antecedents en altres universitats, llevat de les llatinoamericanes.

Imatges del lliurament de premis

Web de l’olimpíada