El Programa d’Extensió Universitària de l’UJI ofereix als pobles de la província més de dues-centes activitats formatives

26/02/2018 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

El Programa d’Extensió Universitària del Servei d’Activitats Socioculturals de la Universitat Jaume I ha presentat en la setzena Fira d’InFormació del PEU realitzada al Palau de la Diputació de Castelló l’oferta formativa per a aquest any que estarà composta per 216 activitats formatives, 166 cursos o tallers i 56 conferències, amb la participació de cinquanta-una empreses.

Durant la inauguració, el rector de la universitat pública de Castelló, Vicent Climent, ha comentat que les institucions públiques castellonenques «hem de saber actuar conjuntament perquè els nostres esforços sumen i tinguen així una incidència òptima en el desenvolupament territorial». El rector ha recordat que «el programa PEU és un exemple de cooperació entre Universitat, Diputació, administracions locals i els mateixos destinataris del programa» i ha animat a tothom a continuar «amb la vostra tasca en el marc de la xarxa PEU-UJI i la participació en la fira, que ens permet relacionar-nos, fer més eficient el treball i visibilitzar el potencial que té el territori castellonenc».

Per la seua banda, el president de la Diputació, Javier Moliner, ha explicat la importància d'aquesta convocatòria perquè «el Govern Provincial ajude l'UJI a vertebrar en el territori la gran font de coneixement que és la nostra universitat i sobretot fer-ho entre els pobles menors de 5.000 habitants, que representen el 85% dels municipis de la província. El Programa d'Extensió Universitària es consolida com un generador de talent en tot el territori provincial», ha assegurat.

Catàleg Virtual

El Programa d’Extensió Universitària de la Universitat Jaume I ha posat a l’abast dels seus usuaris i usuàries el Catàleg Virtual, un recurs en línia que permet tenir la informació actualitzada de tota l'oferta formativa i de divulgació cultural del PEU, a més de les dades de contacte de les empreses que les ofereixen.

Al mateix temps, aquesta eina en xarxa ha permès informatitzar els processos d'oferta i de sol·licitud de les activitats. Enguany es consolida la sol·licitud d’activitats mitjançant un formulari en xarxa que permet ser més àgils en el procés de recepció de les sol·licituds i per tant guanyar temps per al procés d’adjudicacions.

El catàleg d'activitats arreplega un gran nombre de propostes que s'agrupen en dos grans àmbits: les activitats formatives (cursos i tallers) i les conferències. Enguany, setze empreses noves han presentat oferta d’activitats, amb temàtiques que giren al voltant del medi ambient, patrimoni, artesania, desenvolupament rural i oci i temps lliure. En total han sigut més de cinquanta empreses les que s’han interessat per oferir activitats, on destaquen les dedicades a temes sobre el desenvolupament personal, les emocions o la salut.

El procés per a presentar oferta d’activitats al Catàleg per part de les empreses comença al setembre amb la convocatòria a les empreses a actualitzar els seus continguts. A més a més, en els darrers anys el treball per a millorar la difusió d’aquesta convocatòria ha resultat molt satisfactori tenint en compte l’augment en el nombre d’empreses i professionals interessats a formar part d’aquest grup d’empreses compromeses per a augmentar l’oferta cultural al territori rural de la província de Castelló.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions