L’UJI se suma a la celebració del Dia Internacional contra l’Homofòbia en l’Esport amb accions de sensibilització

19/02/2018 | SCP

El Servei d’Esports i SaluSex-Unisexsida de la Universitat Jaume I, dins del Programa d’Accions per la Diversitat Afectivosexual i de Gènere previst al II Pla d’Igualtat de l’UJI, se sumen a la celebració del Dia Internacional contra l’Homofòbia en l’Esport el 19 de febrer amb la realització d’activitats que fomenten la conscienciació i sensibilització de la comunitat universitària. Concretament, es repartiran cordons amb els colors de l’arc de Sant Martí en les activitats esportives realitzades durant la setmana del 19 al 22 de febrer, a més de targetes amb missatges que promoguen la tolerància i la inclusió.

Des del Servei d’Esports i SaluSex-Unisexsida destaquen la importància de visibilitzar i respectar la diversitat afectivosexual en el món de l’esport i, en conseqüència, eradicar la LGTBfòbia també en aquest context. El 19 de febrer, Dia Internacional contra l’Homofòbia en l’Esport, es recorda Justin Fashanu, el primer futbolista professional que es va declarar obertament homosexual. Aquest fet li va fer patir el rebuig, en tots els camps de futbol que visitava, tant dels afeccionats, com dels mateixos companys i del seu entrenador. Finalment, i producte de la depressió que travessava, es va llevar la vida el 1998.

«En l’actualitat, encara se senten missatges discriminatoris i ofensius en alguns camps esportius. L’esport hauria de suposar un espai inclusiu que visibilitze la nostra realitat diversa i on totes les persones, dones i homes, tinguen l’orientació i la identitat sexual que tinguen, s’integren per igual», destaca el comunicat realitzat pel Servei d’Esports i SaluSex-Unisexsida. «La universitat no és, ni pot ser, aliena al valor de la tolerància, la solidaritat, la comprensió i el respecte cap a les altres persones», conclou.