Més de 250 alumnes han participat en el II Curs sobre el Funcionament de les Pràctiques i les seues Beques

12/02/2018 | SCP

L'Espai Jurídic d'Estudis Laborals de l'UJI ha desenvolupat durant aquesta setmana el II Curs sobre el Funcionament de les Pràctiques i les seues Beques: com adquirir experiència professional en l'etapa universitària; al qual han assistit més de 250 estudiants universitaris. Durant el curs, s'ha informat l'alumnat sobre els seus drets i deures respecte tant a les pràctiques com a les beques existents; més concretament, s'ha exposat els diferents tipus de pràctiques, quines són remunerades i com funcionen els processos de concessió de beques.

En la primera sessió, a càrrec de Fernando de Vicente i Jaime Clemente, s'han abordat aspectes com ara el primer contacte amb el món laboral, les diferències entre les modalitats i funcionament entre pràctiques curriculars i extracurriculars (a més d'una guia sobre com accedir-hi) i la possible remuneració d'algunes d'aquestes. També s'han impartit una sèrie de consells per a superar amb èxit entrevistes o qualsevol altre procés de selecció per a saber com innovar i millorar el moment de la inserció laboral.

El curs, summament pràctic, permetrà a l'alumnat assistent conèixer millor el que implica treballar com a becari o becària i consolidar la seua entrada en el món laboral. Aquesta primera jornada ha acabat amb una taula redona en col·laboració amb Pilar Herrero, qui ha treballat com a becària de pràctiques en l'ambaixada d'Espanya a Andorra.

En la segona i última jornada, s'ha realitzat una àmplia exposició dels programes específics de l'OIPEP, a càrrec de la tècnica del servei Laura García, que va parlar sobre el programa Erasmus+ Pràctiques, les pràctiques en països empobrits, les pràctiques MAEC i les pràctiques en conselleries, entre altres, com ara les pràctiques per a titulats, pràctiques no laborables i contractes de formació.

«Ara mateix que esteu en la universitat, és el moment d'innovar, d'avançar-se abans d'arribar al final», ha assegurat Raquel Martín-Pozuelo, criminòloga innovadora i investigadora, que a més del contingut del curs ha compartit una sèrie de consells sobre com especialitzar-se i innovar en l'àmbit professional durant els anys universitaris tenint en compte els drets i deures de la figura del becari. Aquests últims no es basen solament en l'experiència dels ponents, sinó també -tal com ha explicat- en les particularitats del règim jurídic dels becaris, atès que presenta les diferències respecte a un treballador assalariat.

«Hem de ser crítics i negociar la nostra situació com a becaris, deixar clar quin és el nostre treball i defensar els nostres drets, sempre sent realistes. Segurament farem més hores que la resta del personal, però el treball ha de ser del nostre camp»; ha explicat Jaime Clemente, qui ha clausurat les jornades responent diversos dubtes de l'estudiantat de diferents graus (Publicitat i Relacions Públiques, Comunicació Audiovisual, Psicologia o Magisteri, entre altres) constatant que es tracta d'un curs d'interès general útil per a diferents carreres.