L'Ajuntament de Castelló i l’UJI obrin la convocatòria per a premiar els treballs de final de grau de l’estudiantat de Criminologia i Seguretat

29/01/2018 | SCP

L'Ajuntament de Castelló i la Universitat Jaume I han convocat el I Premi d’Investigació Policia Local de Castelló - PLCS als millors treballs científics que contribuïsquen a millorar la qualitat de vida de la ciutadania de Castelló, des del punt de vista de la seguretat, convivència i mobilitat, amb la finalitat de promoure i impulsar la iniciació a l'activitat investigadora.

Podran accedir al concurs tots els treballs de finalització de grau defensats en l’UJI que tinguen com a objectius millorar la qualitat de vida en la ciutat de Castelló o que versen sobre alguns d'aquests temes: convivència, seguretat ciutadana o seguretat vial. Les propostes hauran de presentar-se abans del 30 de setembre de 2018, en format PDF, juntament amb la fitxa d'inscripció, en la següent adreça: proyectos-plcs@castello.es, assenyalant de forma expressa en l'assumpte: «Premis TFG PLCS 2018». Els treballs hauran de presentar-se sota un pseudònim, per a assegurar la impossibilitat d'identificació de l'autoria; podran ser presentats en castellà o valencià i tindran una extensió de 30 a 50 fulls en Times New Roman 12, interlineat d'1,5. A més, hauran d'haver obtingut almenys una qualificació mitjana de Notable - 8.

El jurat estarà format per un total de cinc persones: dos representants de la Jaume I, dos representants de la Policia Local de Castelló i un representant de l'equip de govern municipal. Està previst lliurar un primer premi dotat amb 1.500 euros, un segon premi de 800 euros i un tercer premi de 400 euros. En cas d'obtenir la mateixa puntuació dues o més treballs, el jurat podrà concedir més d'un premi, podrà realitzar esments especials, així com declarar desert algun o tots els premis. El lliurament dels premis tindrà lloc en l'acte de celebració de la festa de la Universitat.

El regidor de Seguretat Ciutadana, Antonio Lorenzo, ha insistit que aquesta iniciativa s'emmarca dins de les polítiques municipals «per a promoure una major eficàcia en la resposta policial davant les demandes ciutadanes i avançar cap a un model policial de proximitat basat en la prevenció». En aquest sentit, Lorenzo ha subratllat la importància d'intensificar les relacions entre els àmbits acadèmic i policial «perquè d'aquesta col·laboració sorgiran accions que beneficien el conjunt de la ciutadania».

Per la seua banda, la professora de Dret Penal, Cristina Guisasola, ha recordat que aquests premis es convoquen en el marc d'un conveni més ampli signat per l’UJI i l'Ajuntament, i ha destacat que gràcies a ells s'impulsarà «la realització de treballs de recerca d'elevada qualitat acadèmica en l'àmbit de la seguretat, així com la difusió dels resultats de recerca i la transferència de coneixement».