Espaitec llança una plataforma per a connectar reptes plantejats per mitjanes i grans empreses amb solucions presentades per empreses de base tecnològica i grups de recerca de l’UJI

15/01/2018 | SCP

El Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I ha llançat la plataforma e’Joint4Challenge, una eina en línia que té com a objectiu connectar les necessitats de mitjanes i grans empreses amb el talent humà, la innovació i la tecnologia existent en startups, centres tecnològics, grups de recerca i empreses de base tecnològica vinculades entorn de parcs científics i tecnològics.

A través de e’Joint4Challenge les empreses de la província de Castelló que cerquen solucions innovadores poden incorporar reptes per a rebre propostes de solucions desenvolupades per les empreses vinculades a l'ecosistema d’Espaitec i els grups de recerca de la Universitat Jaume I. Les solucions que millor cobrisquen les necessitats de l'empresa licitadora seran presentades de forma anònima al licitador, qui seleccionarà la solució més adequada. Finalitzat el procés de selecció, Espaitec posarà en contacte a ambdues parts per a començar a treballar conjuntament, fomentar la transferència de coneixement i generar noves oportunitats de negoci basades en la innovació.

En una fase inicial la plataforma s'ha obert a l'entorn provincial a través d’Espaitec i autonòmic de la mà de la Xarxa de Parcs Científics Valencians (rePCV), xarxa que aglutina els cinc parcs científics vinculats a les universitats públiques valencianes. Tot i que els reptes poden ser plantejats per qualsevol empresa, les solucions les poden presentar únicament col·lectius vinculats als parcs científics de la rePCV, formada actualment per un conjunt de 250 empreses de base tecnològica, 44 instituts i centres tecnològics, 3.700 persones treballant en àrees d'R+D i 1.500 empleats treballant en altres àrees de coneixement. Pròximament la plataforma s'obrirà, a escala nacional, a través de l'Associació de Parcs Científics i Tecnològics d'Espanya (APTE).