panoramica UJI

Concentració silenciosa per l'última víctima de violència de gènere

10/01/2018 | SCP

La comunitat universitària ha realitzat una concentració silenciosa de tres minuts en l'Àgora com a mostra de solidaritat amb l'última víctima de la violència de gènere, Andrea Carballo, de 20 anys, que va morir el passat 23 de desembre a Benicàssim. La Delegació del Govern en matèria de Violència de Gènere va incloure ahir aquest assassinat com un nou cas de violència masclista, per la qual cosa 2017 es va tancar amb un total de 49 dones assassinades a Espanya per aquest motiu.

«Aquesta és una malaltia davant la qual no podem restar indiferents i a la qual ens hem d’oposar amb totes les nostres forces i energia: basta! Davant els colps i els assassinats hem de respondre amb tota la contundència de la Justícia, però molt abans, al germe de qualsevol signe de violència, ens hem de posar davant i amb el nostre crit silenciós dir prou» ha assenyalat el rector, Vicent Climent, abans de donar pas als tres minuts de silenci.

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i el seu Consell de Direcció han convocat la concentració, igual que ho han fet la Generalitat Valenciana i altres administracions públiques, per donar suport a la família de la jove i per manifestar el rebuig de la comunitat universitària davant la violència masclista i qualsevol altre tipus de violència.

Fotografies

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions