L’alumnat i els especialistes comparteixen els seus estudis i investigacions en les III Jornades de Didàctica de l’Expressió Musical

11/12/2017 | SCP
Compartir

Compartir

Linkedin
BlueSky
Facebook
Mastodon
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La catedràtica del Reial Conservatori Superior de Música, Encarnación López de Arenosa, ha animat l’estudiantat vinculat a l’ensenyament a mantenir actualitzats els seus coneixements i ha ressaltat la importància de la formació. López de Arenosa, primera dona a dirigir el centre educatiu i formatiu musical del que és catedràtica ja retirada ha participat en les III Jornades de Didàctica de l’Expressió Musical, organitzades per l’àrea de Didàctica de l’Expressió Musical del Departament d’Educació de la Universitat Jaume I.

La professora va transmetre a l’alumnat assistent, futurs mestres de primària i infantil, alumnat de menció en música i del Màster de Didàctica de la Música, la seua passió per aquesta disciplina, amb la mateixa il·lusió que quan va començar.

Una de les característiques més destacables d’aquestes jornades és la participació de l’alumnat amb els seus Treballs de Final de Grau o de la mateixa recerca a l’aula, com a eina d’aprenentatge en la resolució de problemes. En aquesta edició s’ha comptat amb la participació de Sonia Bonillo (TFG) i un grup d’alumnat de primària: Ana Ortega, Irene Conesa, Carolina Serrano, Irene Campoamor, Reyes Casino, Aitor Manzanera i Ana Navarro.

Les directores de les jornades, Amparo Porta i Anna Vernia, van destacar la continuïtat d’aquesta activitat i el seu contingut, ressaltant la conferència-taller impartida per Laly Gorbe, del Conservatori Superior de Música de Navarra, qui va destacar que «l’excel·lència de l’alumnat, passa també per la implicació del professorat». Gorbe va explicar algunes de les conclusions de la seua tesi doctoral defensada a la Jaume I.

Les jornades, que es van desenvolupar en tres dies, van acollir taules de debat, una de les quals va estar a càrrec del CEFIRE (Centre de Formació del Professorat) dedicada a la formació dels mestres amb la participació de Ximo Montañés i Blanch, Judit Gual, Roberto García i Susanna Marín.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions