25/10/2017 | SCP

La Universitat Jaume I ha celebrat una nova edició de la Festa de l'Esport, un acte de reconeixement als esportistes universitaris que ha comptat amb la presència del rector de l’UJI, Vicent Climent; el president del Villareal C. F., Fernando Roig; el vicerector de Campus, Infraestructures i Noves Tecnologies, Pablo Aibar; la vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García Agustín, i el cap del Servei d’Esports, Carlos Hernando.

Climent ha felicitat tots els esportistes pels seus resultats i els ha agraït la seua pràctica esportiva perquè «ajuda a la projecció de la universitat i del nostre territori i fomenta la cultura de la salut i la formació integral en el nostre entorn social». Per la seua part, el president del Villareal C. F. ha mostrat la seua satisfacció per col·laborar amb l’UJI en què els esportistes «puguen aconseguir els seus objectius acadèmics i no acadèmics i contribuisquen a fer gran l’esport a la província».

En la festa s’han lliurat els trofeus als campions i campiones de lliga de les competicions internes del curs 2016/2017 de futbol, pàdel, tenis, esquaix, bàdminton, frontenis, natació, bàsquet 3x3, vòlei platja, tenis taula i escacs. En total, més de 1.600 jugadors i jugadores de 480 equips que han disputat prop de 1.600 partits de competició.

A més, s’han lliurat els xecs a tots els beneficiaris de les beques de la Càtedra Endavant Villarreal C.F. de l'Esport de l'UJI que aquest curs ha repartit 30.000 euros entre estudiants de la universitat, 5.000 euros més respecte a l’any passat. Cal destacar que part d'eixa borsa de diners prové de la venda d'entrades que el Villarreal C.F. i l'UJI ofereixen a l’estudiantat per a gaudir de la lliga de futbol professional. Aquest any han rebut els xecs un total de 32 estudiants, 20 dones i 12 homes, amb una dotació econòmica que va des de 640 euros fins a un màxim de 1.000 euros.

D'altra banda, la universitat ha reconegut als estudiants que van obtenir medalles als campionats universitaris de 2016-2017: Oksana Ferentsyk, medalla d'or en la prova de javelina, i Osarumen Odeh, or en llançament de martell. També a Pablo Torrijos, subcampió europeu de triple salt, que va obtenir un argent, i la marxadora Andrea Cabré, que va quedar en tercera posició en la prova dels 5 km marxa.

Com a novetat, enguany el Servei d'Esports de l'UJI també ha fet la presentació oficial dels equips que participen en la lliga CADU i que representen a la universitat en les modalitats de futbol, bàsquet, rugbi, vòlei, futbol sala i handbol en categoria masculina i femenina. Aquests estudiants juguen en la lliga universitària des del mes d'octubre fins a febrer, enfrontant-se a la resta d'universitats de la Comunitat Valenciana.

Fotografies