30/10/2017 | SCP

El rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i el director de la Refineria de BP Oil España a Castelló, José Luis García, han signat la renovació del conveni de col·laboració que ambdues institucions mantenen des de 1993 i que inclou accions en diferents àmbits.

Com a novetat, destaca la incorporació de noves vies de col·laboració per a la realització de jornades i cicles de conferències sobre transició energètica així com la realització  per part d’investigadors de l’UJI d’un estudi relacionat amb la qualitat de l’aire en l’entorn de la refineria de Castelló.  En aquest sentit, el rector de l’UJI s’ha mostrat «satisfet perquè es tracta d’una col·laboració continuada any rere any que, a més, en aquesta ocasió inclou noves accions vinculades a la investigació i a l’organització de conferències especialitzades sobre la transició energètica en el món». Per la seua part, José Luis García ha coincidit en valorar positivament aquestes noves línies de cooperació centrades sobre el futur de l’energia i el medi ambient industrial.

En l’àmbit de la internacionalització, es continuarà amb el programa de mobilitat «Beques BP de mobilitat internacional per a estudiantat de l’UJI» perquè estudiantat de la Universitat Jaume I puga realitzar estades formatives en universitats nord-americanes o australianes. A més, es manté la col·laboració amb el Programa Ambaixadors de la Jaume I, dedicat a la promoció internacional de la Universitat a través de representants elegits entre membres de la comunitat universitària.

A més, BP Oil acollirà novament almenys 20 estudiants de les titulacions de l'UJI, entre els millors expedients, perquè desenvolupen l'estada en pràctiques curriculars dins dels plans d'estudi i a més de 25 estudiants en pràctiques externes extracurriculars.

D’altra banda, a la divulgació de la ciència en la societat de Castelló, BP continuarà impulsant  la promoció de les vocacions científiques entre els joves de la província de Castelló col·laborant a les jornades «Connecta amb la ciència» de l’UJI i amb les activitats de la Càtedra BP.