Publicacions de l’UJI recull el segell de qualitat en edició acadèmica per la col·lecció «Aldea Global»

11/10/2017 | SCP

El director del Servei de Comunicació i Publicacions de la Universitat Jaume I, Francisco Fernández Beltrán, ha recollit a Madrid el segell de Qualitat en Edició Acadèmica - Academic Publishing Quality (CEA-APQ) per la col·lecció «Aldea Global» en la qual participa Publicacions de l’UJI. Aquesta distinció implica un reconeixement de la qualitat científica i editorial d'aquesta col·lecció en haver superat favorablement els requisits de qualitat informativa, política editorial, processos editorials, reputació i prestigi que aquest segell exigeix.

Francisco Fernández Beltrán, que ha recollit el certificat en nom del rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, ha agraït a l’UNE l'engegada d'aquest segell de qualitat editorial, així com a l’ANECA i la FECYT el seu aval, sense el qual no tindria sentit. El director del Servei de Comunicació i Publicacions de l’UJI ha destacat que «estem en un dia històric per al sistema universitari espanyol» i que el procés de creació d'aquest nou segell resumeix els millors valors dels universitaris, ja que «davant un problema, com la no valoració de l'edició universitària en l'avaluació del professorat, busquem una solució, una solució basada sempre en la cooperació, no en el treball en solitari, i sobretot basada en el mètode científic, en l'existència d'evidències que acrediten la qualitat dels nostres llibres».

Finalment, ha agraït la col·laboració de les universitats de València, Autònoma de Barcelona i Pompeu Fabra, amb les quals l’UJI coedita la col·lecció «Aldea Global». També ha tingut un reconeixement especial pel suport rebut pels rectors Romero, Toledo i Climent durant els 20 anys que publica la col·lecció, i pel treball desenvolupat pel personal del Servei de Comunicació i Publicacions, especialment de l'editora Carme Pinyana i del catedràtic Javier Marzal, membres tots dos del consell de direcció de la col·lecció.

El segell de Qualitat en Edició Acadèmica - Academic Publishing Quality (CEA-APQ) és una iniciativa pionera a Europa. Promogut per la Unió d'Editorials Universitàries Espanyoles (UNE) i avalat per l'Organisme Autònom Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) i la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), té com a objectiu reconèixer les millors pràctiques dins de l'edició universitària espanyola i convertir-se en un signe distintiu que, tant les agències d'avaluació de l'activitat investigadora com la comunitat acadèmica i científica, puguen identificar fàcilment. Pretén igualment ser una via per a promoure i estimular la qualitat en l'edició acadèmica.