La revista «Recerca» de l’UJI analitza la crisi política i els mecanismes de participació ciutadana

11/10/2017 | SCP

El Departament de Filosofia i Sociologia de la Universitat Jaume I de Castelló ha publicat l’últim número de la revista Recerca» dedicada a «La democràcia directa a debat: processos i mecanismes de participació ciutadana» que ha sigut editat per Yanina Welp (Universitat de Zuric) i Vicente Ordóñez (Universitat Jaume I).

El monogràfic es compon tant de contribucions acadèmiques internacionals com d’experiències polítiques concretes. Així, contribueix a posar en perspectiva el moment actual, qüestionar les institucions democràtiques i renovar un sistema polític assetjat per la necessitat de revitalització.

La profunda crisi política que travessa Europa, per citar un context proper, està provocant no només que ens interroguem sobre la política contemporània, sinó també sobre les seues mateixes bases teòriques, posant en dubte l'abast i límits de la representació. La idea de revitalitzar la democràcia sorgeix, en aquest escenari, nodrint-se de l'expectativa d'ampliar els espais d'intervenció de la ciutadania en la definició dels assumptes públics.

El monogràfic es pot consultar en la pàgina web de la revista: http://www.e-revistes.uji.es/index.php/recerca/issue/view/181