La professora de l'UJI Marina Murillo rep el Premi Vicent Caselles als joves investigadors destinats a ser els líders de la matemàtica espanyola

11/10/2017 | SCP

La professora del Departament de Matemàtiques de la Universitat Jaume I Marina Murillo ha rebut el Premi de Recerca Matemàtica Vicent Caselles, que lliuren la Fundació BBVA i la Reial Societat Matemàtica Espanyola (RSME), a investigadors i investigadores entorn dels 30 anys que estan «destinats a ser els propers líders de la matemàtica espanyola» després d'haver demostrat unes qualitats excepcionals per a la recerca. Els premis, que valoren especialment les contribucions d'impacte internacional, la creativitat, l'originalitat i l'assoliment en els primers anys de la professió científica, han recaigut en set joves investigadors de tot Espanya, i van ser lliurats en la gala celebrada a la seu de la Fundació BBVA, al palau del Marquès de Salamanca de Madrid, el passat 5 d'octubre.

Nascuda i llicenciada a Cadis, Marina Murillo va obtenir el primer premi nacional al Rendiment Acadèmic Universitari i es va doctorar en la Universitat Politècnica de València. En la seua recerca destaca el treball en topologia i la teoria d'operadors i, encara que es descriu com a matemàtica pura, dedica part del seu treball a la millora de la comunicació entre dispositius mòbils. Després del seu contracte postdoctoral Sever Ochoa en el Basque Center for Applied Mathematics, va rebutjar dos contractes a Bèlgica i Portugal i va arribar a la Universitat Jaume I de Castelló el setembre de 2016 amb la categoria de professora ajudant doctora. Des de l’UJI, col·labora amb matemàtics de la Universitat de Santiago de Xile, on codirigeix una tesi doctoral.

Els premis Vicent Caselles estan pensats per estimular als qui matemàtics de gran prestigi a Espanya consideren el seu relleu, els propers líders de la matemàtica espanyola. Els set guanyadors posseeixen expedients brillants, han completat estades en alguns dels focus més actius de la matemàtica mundial i col·laboren amb investigadors prestigiosos. Diversos han pogut escollir entre més d'una oferta, sovint fora d'Espanya, abans d'ocupar el seu lloc actual. Tots són autors, malgrat la seua joventut, d'una producció significativa, en quantitat, qualitat i impacte. Els premiats de l'edició de 2017 han sigut Marina Murillo, Félix del Teso, Óscar Domínguez, Angelo Lucia, María Medina i Beatriz Sinova. A més, per majoria, el jurat va acordar concedir un premi addicional a Javier Gómez.