L’UJI ofereix un curs en obert sobre el Trastorn de l’Espectre Autista i les Altes Capacitats a l’Aula

11/10/2017 | SCP

La Universitat Jaume I ofereix per mitjà del portal mooc.uji.es un curs obert massiu relacionat amb el Trastorn de l’Espectre Autista i les Altes Capacitats. Els MOOC són cursos que es realitzen a través de la web i estan enfocats a la participació interactiva a gran escala de forma gratuïta, ja que els únics requisits són disposar d’accés a Internet i tenir una adreça de correu electrònic.

El curs «El aula inclusiva hoy en día. Cómo afrontar el Trastorno del Espectro Autista y las Altas Capacidades» tindrà lloc del 16 d’octubre al 19 de novembre, encara que la inscripció estarà oberta fins el 20 d’octubre. En aquest curs s'abordarà què és la inclusió en l'aula i com desenvolupar pràctiques inclusives, centrades més específicament en aquells xiquets i xiquetes diagnosticats amb Trastorn de l'Espectre Autista i Altes Capacitats Intel·lectuals, amb l'objectiu de proporcionar a l’estudiantat del curs la capacitat de respondre a la diversitat de l'alumnat. Per a la superació del curs, es proporcionarà un cas pràctic i l’estudiantat realitzarà una proposta de treball inclusiva. A més, es realitzaran alguns qüestionaris sobre les temàtiques abordades en cada unitat.

El curs està dirigit tant a mestres o professionals de l'àmbit de l'educació com  alumnat de magisteri, psicologia o psicopedagogia, així com públic en general interessat en l'educació inclusiva, el trastorn de l'espectre autista i les altes capacitats intel·lectuals.

Per a matricular-se només cal crear un compte en la pàgina mooc.uji.es amb algunes dades obligatòries (nom de l’usuari o usuària, contrasenya, adreça de correu electrònic, nom complet) i altres optatives amb finalitat merament estadística (ciutat de residència, any de naixement, etc.). Una vegada enviat el formulari, es rebrà un missatge amb un enllaç per verificar el compte, i després de la verificació, ja es podrà accedir al curs mitjançant la llista i matricular-se.

D’aquesta manera, l’UJI continua la seua aposta per un ús intensiu i d’avantguarda de les noves tecnologies de la informació i la comunicació i aferma el seu compromís pel coneixement lliure recollit en els seus Estatuts, amb la finalitat de difondre el coneixement i facilitar l’aprenentatge col·laboratiu en obert d’una forma gratuïta.