L’UJI recull el certificat del segell de qualitat EUR-ACE® de quatre titulacions de l'àmbit de l'enginyeria

11/10/2017 | SCP

Quatre titulacions de la Universitat Jaume I que tenen el segell europeu de qualitat EUR-ACE®, han rebut el certificat en el marc de la jornada que s'ha celebrat a la seu de l'Institut de l'Enginyeria d'Espanya a Madrid, el títol de la qual era «El segell EUR-ACE: reflexions i nous reptes».

Marcial Marín Hellín, secretari d'Estat d'Educació, Formació Professional i Universitats, i Bernard Remaud, president de l'European Network for Accreditation of Engineering Education (ENAEE), van ser els encarregats de lliurar els certificats EUR-ACE® als títols que han obtingut el segell en el període 2015-2017; unes acreditacions que va recollir la vicerectora de Planificació Estratègica, Qualitat i Igualtat de l’UJI, María José Oltra, en representació del rector, a més dels vicedirectors de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, Enrique Sánchez Vilches i Antonio Gallardo Izquierdo.

Els quatre títols de grau de l’UJI que han estat certificats amb aquest segell són el Grau en Enginyeria Elèctrica, Grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials, Grau en Enginyeria Mecànica i Grau en Enginyeria Química. Cal destacar que el Màster Universitari en Disseny i Fabricació també disposa d'aquest segell de qualitat, i que el Grau en Enginyeria Informàtica té el segell EURO-INF.

El segell EUR-ACE® de l’ENAEE és un certificat que concedeix una agència autoritzada. En el cas espanyol és l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) en col·laboració amb l'Institut de l'Enginyeria d'Espanya (IIE). Els estàndards per a l’avaluació es defineixen d'acord amb els principis de qualitat, rellevància, transparència, reconeixement i mobilitat, contemplats a l'Espai Europeu d'Educació Superior. La finalitat d’aquesta certificació és assegurar el conjunt de competències específiques necessàries perquè les decisions que prenen els professionals i les seues actuacions es realitzen segons criteris ètics i sense risc per a la població.

Aquest segell facilita tant la mobilitat acadèmica com la professional a escala internacional, ja que permet identificar programes d'enginyeria d'alta qualitat a Europa i més enllà de les seues fronteres.