L’UJI inicia un estudi sobre estils de vida i salut en la població jove universitària

16/10/2017 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló aposta una vegada més per la promoció de la salut i la prevenció de riscos entre els joves universitaris mitjançant la realització d'un estudi sobre els estils de vida i la salut en la població jove universitària que permetrà analitzar les necessitats i demandes dels estudiants i, com a resultat, desenvolupar estratègies d'educació per a la salut més eficaces. D'aquesta forma, l’UJI segueix sumant esforços per a constituir un entorn saludable que promoga la qualitat de vida en la comunitat universitària i, per extensió, de la societat en general.

El programa UJI Hàbitat Saludable inicia aquest mes d'octubre aquest estudi sobre estils de vida i salut en la població jove universitària. En aquest estudi, s'explorarà la situació actual sobre aquells estils de vida relacionats amb les problemàtiques de salut més prevalents, com ara l'alimentació, l'activitat física, el consum de substàncies o la sexualitat. D'aquesta forma, es podran conèixer les necessitats de la població universitària i dissenyar estratègies d'intervenció que siguen pertinents. Així, una vegada més, la Jaume I mostra el seu compromís actiu per facilitar les condicions necessàries que permeten generar espais de desenvolupament sostenible i saludable.

La Universitat Jaume I, com a membre de la Xarxa Valenciana d'Universitats Públiques Saludables i de la Xarxa Espanyola d'Universitats Saludables, afavoreix la promoció de la salut de la comunitat universitària i la societat en general, a través de la confluència de les seues funcions: la formació, la recerca i la transferència social. La fi última és aconseguir que les persones pguen ser agents actius de la seua pròpia cura, així com facilitar el d'unes altres, contribuint a la millora de les condicions de vida de la societat.