11/10/2017 | SCP

Alumnes del tercer curs del Grau en Arquitectura Tècnica i el grup de recerca Tecnologia, Qualitat i Sostenibilitat en l'Edificació (Tecsos) de la Universitat Jaume I (UJI) estan treballant en un projecte docent sobre rehabilitació d'edificis que inclou l’elaboració d'un estudi sobre la ciutat de Castelló.

Les administracions públiques i, especialment, l'Ajuntament de Castelló, estan donant un impuls a la rehabilitació d'edificis, la regeneració i renovació urbanes. Els estudiants volen sumar-se a aquest esforç treballant en el diagnòstic i desenvolupament de propostes d'intervenció i de millora de l'eficiència energètica, així com d'accessibilitat, dels habitatges socials que en l'actualitat es troben en règim de lloguer.

El treball a desenvolupar durant el present curs lectiu se centrarà en el grup d'habitatges situat al carrer Huesca. Els i les alumnes, sota la direcció i tutela del professorat, se centrarà en el diagnòstic de l'estat actual dels edificis i en el desenvolupament i valoració econòmica de propostes que potencialment podran ser implementades en aquests habitatges en relació a l'actual normativa. Aquestes propostes estarien dirigides a millorar l'estat de conservació general dels edificis, així com a actualitzar les seues condicions d'accessibilitat i d'eficiència energètica.

Els alumnes han visitat l'immoble, en companyia dels professors i professores responsables de cada assignatura, per a fer una inspecció i presa de dades (croquis, mesuraments, fotografies…) sobre sistemes constructius, instal·lacions existents i altres aspectes relacionats amb l'estat de conservació i l'accessibilitat. Més endavant es realitzarà una exposició pública dels treballs.