La Unitat d’Igualtat de la Universitat Jaume I llança la campanya «Aporta que t’aporta»

02/10/2017 | SCP

• Campanya «Aporta que t’aporta» aporta-que-taporta aporta-que-taporta

FOTO: Damián Llorens

La Unitat d’Igualtat de la Universitat Jaume I de Castelló ha presentat la campanya «Aporta que t’aporta»; una acció del II Pla d’Igualtat de la Universitat Jaume I (2016-2020), que té com a objectiu sensibilitzar sobre la importància de l’equitat en les tasques domèstiques i de cura, la corresponsabilitat, la satisfacció i el benestar que aporta a les persones.

L’acte de presentació ha comptat amb la presència de M. José Oltra, vicerectora de Planificació Estratègica, Qualitat i Igualtat; Mercedes Alcañiz, directora de la Unitat d’Igualtat, i M. José Ortí, de la Fundació Isonomia. Oltra ha destacat que «la cultura de la igualtat forma part dels valors de la Universitat i, per això, s’ha d’impulsar la conciliació i la corresponsabilitat entre la comunitat universitària amb accions com aquesta campanya».

La campanya es desenvolupa en dues fases. Una primera, que es va realitzar d’abril a juliol, en la qual s’ha treballat amb un grup d’alumnat de la Universitat Jaume I el qual, després d’un procés formatiu, va col·laborar en el disseny i elaboració de tres vídeos on es posaven de manifest tres valors positius que aporta la corresponsabilitat: autonomia, satisfacció i suport.

La segona fase, oberta a tota la comunitat universitària durant els mesos de setembre a desembre 2017, inclou el concurs de vídeo «Aporta que t’aporta». El premi consisteix en la convalidació de 0,5 crèdits ECTS als vídeos seleccionats. L’elecció es realitzarà al mes de gener 2018 i la presentació de la campanya íntegra, amb els nous curts, en el març de l’esmentada anualitat. Els vídeos passaran a formar part del material d’arxiu de la Unitat d’Igualtat per a utilitzar-los en el futur com a eina per a formació o en altres campanyes o intervencions en matèria d’igualtat entre homes i dones, alhora que oferiran referents masculins positius a través de la presentació d’alumnes corresponsables.

La campanya estarà disponible a les xarxes socials, a través dels perfils oficials de Facebook i Twitter de l’UJI i de la Fundació Isonomia, així com al web:

Fotografies