La Universitat Jaume I participa en la Fira «Liber y Liber» 2017 a l’Alguer

27/07/2017 | SCP

La Universitat Jaume I ha participat del 20 al 23 de juliol a l’Alguer en els dos esdeveniments relacionats amb el món del llibre, organitzats per l’Associació d’Editors Sards (AES): «Lo Quarter del Llibre» i «Liber y Liber», dues iniciatives amb vocació internacionalitzadora i, alhora de defensa de les llengües minoritzades, per a la promoció del llibre i la lectura. Fins allà s’ha desplaçat una delegació de l’Associació d’Editors del País Valencià de la qual ha format part Carme Pinyana, editora de Publicacions de la Universitat Jaume I.

«Lo Quarter del Llibre» és un projecte dedicat a la identitat, la diversitat cultural, la llengua i l’imaginari de l’illa promogut pel Departament de Cultura. La iniciativa s’ha complementat amb presentacions de novetats editorials, tallers, representació artística i cultural, i ha servit com a marc a l’exposició de llibres de les empreses editores sardes.

«Liber y Liber» és un projecte internacional dissenyat per l’Associació d’Editors Sards, l’objectiu del qual és fomentar la internacionalització i la competitivitat de les petites editorials de Sardenya i la promoció de la cultura i la llengua de l’illa entre els països de la Unió Europea. Es tracta d’un projecte paral·lel al que està duent a terme l’Associació d’Editors del País Valencià, Literary Market Europa Creativa, en el qual s’ha implicat Publicacions de la Universitat Jaume I, per a aprofundir en el foment de la internacionalització del fons editorial de la Universitat i arran del qual representants de l’editorial han mantingut trobades prèviament a la International Book Fair de Torí de 2017.

Així mateix, es va aprofitar l’estada a l’illa de Sardenya per mantenir contactes amb la Universitat de Sàsser (Università degli Studi di Sassari). Concretament, es va lliurar la documentació del programa Ambaixadors de l’UJI i una mostra de llibres de la Universitat Jaume I per a la Biblioteca i el Centre de Documentació Europea de la Universitat de Sàsser.