Vicent Soler: «Els instituts tecnològics són fonamentals per a formar els professionals del futur» Més de 50 empresaris s'han reunit en el IV Fòrum de Consellers REDIT celebrat a la seu de l'Institut de Tecnologia Ceràmica

04/07/2017 | SCP

«Els instituts tecnològics són fonamentals per a formar a professionals que puguen respondre a les noves demandes del mercat». Així s'ha expressat el conseller d'Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, en el IV Fòrum de consellers de la Xarxa d'Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana (REDIT), que ha reunit més de 50 empresaris a l'edifici de l'Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC) de la Universitat Jaume I.

Soler ha explicat durant la seua ponència que «comptar amb professionals formats és fonamental per a respondre a les demandes del mercat i a les noves exigències que marca». «No hi haurà avanços tecnològics sense persones capaces d'adaptar-se a aquesta revolució», ha assegurat. Així mateix, el conseller ha fet una crida a la col·laboració pública i privada i ha posat a REDIT com a exemple d'aquesta estratègia transversal que és «necessària perquè cresca la nostra economia i es garantisca la cohesió social».

Per la seua banda, el director de la Asociación de Investigación de las Industrias Cerámicas, AICE, Gustavo Mallol, ha realitzat una breu presentació del centre, subratllant dos casos d'èxit fruit de la col·laboració entre empreses, el ITC i l'administració valenciana, pels quals diverses empreses del sector han pogut beneficiar-se de les innovacions sorgides gràcies als esforços conjunts, si bé, ha ressaltat: «Aquest procés ens ha costat 10 anys, seria desitjable que no haguera de passar un període de temps tan ampli, ja que la revolució industrial avança cada vegada més veloçment, per a açò és imprescindible que existisquen millors suports a l'R+D+i». Posteriorment s'ha dut a terme una visita a les instal·lacions del centre.

El Fòrum de Consellers és una iniciativa de REDIT que pretén crear un punt de trobada i debat per als consellers dels 11 instituts tecnològics integrats en l'associació, que són reconeguts empresaris de sectors clau de la Comunitat Valenciana.