L’UJI protagonitza el primer número de la revista «Talento de Castellón»

10/07/2017 | SCP

Professors, investigadors, alumnes i egressats de la Universitat Jaume I s'han convertit en els protagonistes del primer número de la revista «Talento» de l'Ajuntament de Castelló, una publicació que arreplega 50 entrevistes a professionals d'èxit nascuts en la ciutat amb l'objectiu de generar una reputació positiva de la capital de la Plana.

Fins a 13 dels 50 «talents» que apareixen en aquest primer número estan vinculats a la Universitat Jaume I. Es tracta de Conrado Martínez, vicedegà de Medicina de l’UJI i director del grup de recerca Melanogen; Alfredo Cebrián i Sergio Aguado, graduats per l’UJI i socis fundadors de l'empresa CuatroOchenta, situada a Espaitec; Eloy Moreno, escriptor, titulat en enginyeria tècnica informàtica per la universitat castellonenca; Florenci González, investigador i professor del Departament de Química Orgànica i Inorgànica; Emilio Bellido i Pablo Torrijos, reconeguts atletes i ex lumnes de la Jaume I; José Quereda, catedràtic d'Anàlisi Geogràfica i director de l'Institut Universitari de Geografia; Juan Gala i Silvia Delgado, diplomàtics llicenciats per l’UJI; Macarena Poyatos, investigadora del Grup de Química Organometàl·lica; María Ibáñez, professora i investigadora de l'Institut Universitari de Plaguicides i Aigües; Nacho Martín, periodista i investigador de la Càtedra Unesco de Filosofia per la Pau de la Jaume I, i Vicky López, màster en Animació Infogràfica per l’UJI.

El rector de l’UJI, Vicent Climent, i la vicerectora d'Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme, Inmaculada Fortanet, van assistir a l'acte de presentació de la revista. Climent ha mostrat la seua satisfacció per l'elevat nombre de professionals vinculats a la universitat castellonenca que apareixen en aquesta revista i ha destacat que «aquesta iniciativa és un reconeixement a la labor que es realitza a l’UJI, al mateix temps que valora la importància de rebre una bona formació acadèmica».

La publicació conté 50 entrevistes a professionals d'àmbits variats: empresaris, científiques, diplomàtiques, esportistes, escriptors, pintores, actors, productors, cuiners, etc. nascuts en la ciutat i amb una trajectòria remarcable. Les fotografies de les persones que apareixen en la revista s'han efectuat en llocs representatius de la ciutat, com ara el paratge de la Magdalena, el pont del Raval Universitari, l’UJI, la plaça Major o el parc de Rafalafena, entre altres. I la roba que vesteixen en les entrevistes és de comerços locals de Castelló, així com l'estilisme, com una manera de promocionar la creativitat i el dinamisme de les empreses i comerços de la capital.

Revista