Alumnat de l’UJI lliura els prototips de punters adaptats a persones amb paràlisi cerebral a Maset de Frater

29/05/2017 | SCP

• Projecte aprenentatge-servei maset-de-frater Diseny_Maset_Frater_17DLL44_in

FOTO: Damián Llorens

L'alumnat de segon curs del Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes de la Universitat Jaume I ha fet lliurament al director del centre de dia de Maset de Frater, David Carreres, i a un grup d'usuaris/beneficiaris potencials dels prototips de punters adaptats a persones amb paràlisi cerebral, dins del projecte impulsat pel Grup d'Innovació Educativa en Ciència i Enginyeria de Materials (GIE-CEM), coordinat pel professor Luis Cabedo en col·laboració amb Maset de Frater.

Durant la jornada de clausura del projecte d'aprenentatge-servei l’estudiantat universitari ha presentat per grups els seus dissenys i ha explicat la forma de fabricar-los, per a després lliurar-los als usuaris i usuàries que realitzaran la valoració al centre de Maset de Frater. El projecte, que busca treballar les competències associades amb la responsabilitat social universitària en la docència en graus d'enginyeria mitjançant l'aprenentatge-servei, ha tingut la durada d'un curs acadèmic i es duu a terme de forma coordinada entre l'assignatura de «Disseny Conceptual», sota la supervisió de la professora Marta Royo, i l'assignatura de «Materials II» amb el professor Cabedo.

El projecte es va iniciar al mes de setembre de 2016 amb una visita de l’estudiantat de l’UJI a Maset de Frater amb la finalitat de conèixer l'objecte a dissenyar, així com l'usuari final i les seues limitacions principals. L’estudiantat va tenir ocasió d'interactuar amb els usuaris i usuàries i provar els punters comercials, detectant quina era la seua problemàtica. Durant el primer semestre, tot l'alumnat del curs ha treballat en aquest projecte per grups i ha realitzat una sèrie de propostes en el marc de l'assignatura de «Disseny Conceptual».

En la segona etapa del projecte, desenvolupada durant aquest segon semestre, l'alumnat ha treballat en l'assignatura de «Materials II» en els dissenys realitzats anteriorment per a desenvolupar els prototips que s'han lliurat. Es tracta d'una experiència docent d'aprenentatge-servei basat en projectes (Project-Based Service Learning, PBSL) impulsat pel Grup d'Innovació Educativa en Ciència i Enginyeria de Materials (GIE-CEM).

Imatges de l'acte