Alumnat del CRA El Trescaire presenta la seua experiència en el projecte «L’òpera, un vehicle d’aprenentatge» a l’estudiantat del Grau en Mestre d’Educació Primària de l’UJI

30/03/2017 | SCP

Un total de 16 alumnes de sisè curs de primària de l’aula de Benlloch del col·legi rural agrupat El Trescaire han visitat les aules del Grau de Mestre o Mestra en Educació Primària. Els alumnes de Benlloch, acompanyats per la mestra tutora Sofía Marzà i el mestre de música Santiago Monforte, han pogut contar als estudiants i estudiantes de mestre de la Universitat Jaume I l’experiència de la seua participació en el projecte «L’òpera, un vehicle d’aprenentatge», mitjançant la qual la classe es converteix en una companyia d’òpera.

El projecte LOVA naix al Teatre del Real a Madrid el 2006, i en l’actualitat es desenvolupa en centres educatius de tota la geografia espanyola. De fet, ja compta amb un total de 6.000 alumnes, 125 centres de 15 comunitats autònomes i més de 200 òperes originals. El projecte s’integra en el currículum d’educació primària i permet que, al llarg d’un curs complet, els alumnes s’organitzen per equips professionals de dramaturgs, il·luminadors, regidors, escenògrafs, intèrprets, coreògrafs, compositors o músics, per a crear i estrenar una òpera pròpia inèdita en funcions sense l’ajuda dels adults.

L’activitat, organitzada per l’Àrea de Música de la Universitat i coordinada pels professors Alberto Cabedo i Emilia Campayo, ha permès a l’estudiantat del Grau de Mestre o Mestra en Educació Primària conèixer de primera mà el desenvolupament a les aules escolars d’un projecte que segueix un model educatiu global, interdisciplinari i integrador.