28/03/2017 | SCP

La dansa i els espectacles de final de curs dels tallers de teatre i dansa de la Universitat Jaume I protagonitzen la programació de primavera al Paranimf de l’UJI, en la que també tindran cabuda el homenatge a Lorca de la companyia Histrion Teatro i l’espectacle per a tots els públics Rudo de Manuel Alcántara. Completaran l’oferta cultural de maig, juny i juliol la Final de la VI Lliga d’Improvisació de Castelló i els cicle «Nou cinema», amb les últimes pel·lícules d’autor, i «En pantalla gran», dedicat per segon semestre als clàssics del cinema negre, a més de la projecció dels treballs realitzats per l’alumnat del Taller de Vídeo i del grau de Comunicació Audiovisual i les actuacions de la Big Band i de l’Orfeó de l’UJI.

Amb motiu de la celebració el 29 d’abril del Dia Internacional de la Dansa, la programació de l’UJI per mes d’abril se centrarà en aquesta disciplina, amb dos espectacles al Paranimf i un tercer al Menador espai cultural. El divendres 7 d’abril arribarà al Paranimf Da Capo de la companyia OtraDanza, un espectacle de gran format dirigit per la ballarina alacantina Asun Noales. El dimecres 26 d’abril al Menador es podrà veure l’espectacle de dansa al carrer amb xanques Bülier i el divendres 28 la companyia italiana Atacama portarà al Paranimf Io, lei, me. La programació del mes d’abril al Paranimf es completarà amb el concert de la Big Band UJI el 27 d’abril.

Homenatge a Lorca

Els dijous del mes de maig es podran veure al Paranimf els treballs de final de curs de l’Aula de Teatre Carles Pons de l’UJI. El dia 4 l’alumnat del curs d’Iniciació al Teatre representarà Amor en MP3; el dijous 11 arribarà Granja amb el Taller d’Escenes Teatrals; el 18 de maig els participants en el Taller d’Interpretació Teatral oferiran Homenatge a Fo, i el dia 25 el Taller de Dansa tancarà els espectacles de final de curs amb D’anada i tornada. La programació del mes de maig comptarà a més, el divendres 12, amb l’obra Lorca. La correspondencia personal, amb la que la companyia Histrión Teatro ofereix un recorregut poètic, alegre i trist, vital i desesperat, amarg i dolç, a partir de la recreació de les últimes hores de vida del poeta. Les propostes escèniques es completaran al maig amb l’espectacle per a tots els públics Rudo de Manuel Alcántara amb dos passes amb aforament limitat el 26 de maig.

El trimestre es tancarà el mes de juny amb la final de la VI Lliga d’Improvisació de Castelló el divendres 2 de juny i el concert de l’Orfeó UJI el dijous 8.

Pel·lícules de festival

Pel que fa  al cinema, el cicle «Nou cinema» oferirà algunes de les pel·lícules d’autor més reconegudes per la crítica i els festivals internacionals com ara l’alemanya Toni Erdman, de Maren Ade, guanyadora de cinc premis del Cinema Europeu 2016, inclòs el de Millor pel·lícula, i Premi FIPRESCI de la crítica del Festival de Cannes 2016, que es projectarà els dies 1 i 2 d’abril. El 15 i 16 d’abril es podrà veure El día más feliz en la vida de Olli Mäki, del director finés Juho Kuosmanen, guanyadora del premi a la millor pel·lícula del Festival de Cannes 2016  i del premi de la Crítica dels Premis del Cine Europeu 2016. Dins del cicle es projectarà a més, el 29 i  30 d’abril, El viajante (Forushande), de l’iranià Asghar Farhadi, guanyadora de l’Oscar 2016 a la millor pel·lícula de parla no anglesa. El cicle es completarà amb la projecció de Doña Clara (Aquarius), del brasiler Kleber Mendonça Filho, el 13 i 14 de maig, i de l’última obra del català Agustí Villaronga, Incerta Glòria, el 27 i 28 de maig.

Pel que fa al cicle «En pantalla gran», continuarà amb la projecció dels clàssics del cinema negre en versió original subtitulada en 35 mil·límetres. El 8 i 9 d’abril es podrà veure En un lugar solitario (In a Lonely Place) de Nicholas Ray; el cap de setmana del 22 i 23 d’abril arribarà La jungla de asfalto (The Asphalt Jungle), de John Huston; els dies 6 i 7 de maig, El beso mortal (Kiss Me Deadly) de Robert Aldrich; i els dies 20 i 21 de maig es podrà veure el clàssic de Charles Laughton protagonitzat per Robert Mitchum La noche del cazador (The Night of the Hunter). El cicle es tancarà els dies 3 i 4 de juny amb Chantaje en Broadway (Sweet Smell of Success) dirigida per Alexander MacKendrick.

A més, en l’apartat audiovisual cal destacar la projecció dels treballs del taller de vídeo Trastorn Visual el 26 d’abril i dels curtmetratges realitzats per l’alumnat del Grau en Comunicació Audiovisual de l’UJI el 24 de maig

Programació