IN2RURAL promou la mobilitat d’estudiants a Europa en l’àmbit de les energies renovables i el desenvolupament rural Els socis del projecte coordinat per la Universitat Jaume I s’han reunit a Castelló

22/03/2017 | SCP

Un total de dotze estudiants es formaran durant dos mesos a pimes que vinculen l’aplicació de les energies renovables amb el desenvolupament rural a Espanya, Hongria i Romania en el marc del projecte IN2RURAL impulsat per la Universitat Jaume I juntament amb entitats d’aquests països. Una de les activitats més rellevants d’aquest projecte europeu coordinat per l’UJI consisteix en la realització de pràctiques formatives per al desenvolupament de casos d’estudi que vinculen l’aplicació de les energies renovables amb el desenvolupament rural.

Sis de les estades formatives previstes tindran caràcter nacional, és a dir, es duran a terme en els llocs d’origen dels estudiants. Les altres sis són transnacionals, amb l’objectiu que dos estudiants de cadascuna de les universitats que componen el consorci gaudisquen d’una oportunitat de mobilitat per a conèixer les especificitats del treball proposat en altres contextos europeus.

Així doncs, els estudiants d’Enginyeria de l’UJI Francisco Vidan, Ivan Segura, Javier Castelló i Mario Muñoz, han sigut seleccionats per a realitzar estudis de cas en temàtiques com ara l’aprofitament de biomassa en instal·lacions municipals de Vistabella, l’accés a l’energia al mas Torre Martínez (Vistabella), l’aprofitament de residus orgànics per a generar energia a Gaia (Hongria) i la instal·lació d’energia fotovoltaica i minieòlica a una zona rural de Bacău (Romania).

El desenvolupament d’aquest treball va ser tractat en la Cinquena Reunió Transnacional d’IN2RURAL juntament amb altres activitats del projecte que coordina la professora Leonor Hernández, del Departament d’Enginyeria Mecànica i Construcció de la Universitat Jaume I. La reunió, celebrada a l’UJI entre el 6 i el 8 de març, va comptar amb els representants de les universitats Eszterházy Károly University (Hongria) i Universitatea Vasile Alecsandri din Bacău (Romania), així com de les pimes UMANS (Espanya) i General Electric (Romania).

El treball realitzat durant aquests dies va permetre el seguiment de les activitats que estan sent executades i la planificació de les accions a implementar durant l’últim semestre del projecte, que finalitzarà el 31 d’agost de 2017. Entre aquestes es troben la compilació dels 12 estudis de cas realitzats pels estudiants, la posada en marxa d’un curs en línia sobre cerca activa d’ocupació i emprenedoria i la preparació d’una guia sobre energies renovables per a agents de desenvolupament local.

Més informació sobre el projecte IN2RURAL: http://www.in2rural.ub.ro/