L’estudiantat del programa «Estudia i Investiga a l’UJI» comparteix la seua experiència i presenta els seus treballs de recerca

16/03/2017 | SCP

La Universitat Jaume I ha celebrat la II Jornada «Estudia i Investiga» amb l’objectiu de compartir experiències entre els participants en aquest programa i donar a conèixer a la comunitat universitària com es treballa dins d'aquest en les diferents disciplines. La jornada ha sigut inaugurada per la vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García Agustín, i el director de la Unitat de Suport Educatiu, Iván Barreda, i ha comptat amb la participació de les exalumnes del programa Rocío Carratalá i Joana Doñate.

García Agustín ha destacat que aquest programa es valora molt positivament tant per part de l’estudiantat com del professorat i que cada any s’incrementa la participació, amb un total de 66 grups de recerca i 117 estudiants que formen part de la iniciativa actualment. «Amb aquest programa, l’estudiantat que té passió per la investigació té l’oportunitat de conèixer els projectes que s’estan duent a terme a la Universitat i participar-hi des del primer curs. D’aquesta forma, es fomenta la creació de sinergies molt positives entre l’estudiantat i el professorat», ha apuntat la vicerectora. Per la seua part, el director de l’USE també ha ratificat que aquesta experiència és molt enriquidora tant per al grup d’investigació com per a l’alumne, i ha afegit que ajuda l’estudiantat a orientar la seua trajectòria professional i investigadora.

A continuació, Roció Carratalá, que cursa el doctorat en Informàtica i forma part del grup d’investigació High Performance Computing and Architectures amb una beca FPU, ha explicat la seua experiència en el programa i com va influir positivament en la seua carrera acadèmica i professional. També ha aconsellat l’estudiantat que participa en la iniciativa que trie un grup d’investigació que li agrade, que mantinga sempre la curiositat i que sempre sàpiga acceptar consells i ajuda perquè «encara que sou excepcionals, podeu arribar més lluny si no ho feu sols». Per la seua part, Joana Doñate, que és Màster en Noves Tendències i Processos d’Innovació en Comunicació i té una beca de col·laboració en el Departament de Comunicació de l’UJI, ha assenyalat que formar part del programa li va obrir un nou món, el de la investigació, que no sabia ni que existia en el seu camp de coneixement. A més, ha destacat que l’UJI és molt familiar i propera i que és una sort poder participar en els projectes d’investigació, una cosa que no és habitual en altres universitats. Finalment, ha instat l’estudiantat a aprofitar al màxim l’experiència.

L’acte s’ha completat amb el lliurament de diplomes i l’exposició de treballs en format pòster per part de 23 estudiants del programa sobre les recerques en què col·laboren dins dels diferents grups d'investigació de la Universitat Jaume I.

Fotografies