La web de l’UJI se situa de nou en el top 100 d'Internet a Espanya La Universitat Jaume I estrena un disseny web més intuïtiu i visual

13/03/2017 | SCP

La web de la Universitat Jaume I de Castelló (www.uji.es) se situa un any més en el top 100 d'Internet a Espanya, segons es desprèn de la 19a Enquesta a Navegants en la Xarxa elaborada per l'Associació per a la Recerca de Mitjans de Comunicació (AIMC). Així, la pàgina de l’UJI se situa entre les cent primeres webs que més recorden haver visitat els internautes, en concret, en el número 94, mantenint-se com la primera i única universitat presencial en aquest top 100. El lloc web de l’UJI només es veu superat pel d’una universitat no presencial, la Universitat Oberta de Catalunya.

La 19a Enquesta a Usuaris d'Internet, Navegants en la Xarxa, realitzada per AIMC, és l'estudi sobre l'ús d'Internet que compta amb major trajectòria i la mostra més àmplia del mercat a Espanya. L'estudi té com a propòsit principal conèixer amb detall el perfil de l'internauta, així com els seus hàbits en la utilització d'Internet, i oferir una visió actualitzada del panorama d'Internet.

La publicació de l'enquesta d’AIMC que consolida la pàgina web de l’UJI en el top 100 d'Internet a Espanya, ha coincidit en el temps amb el llançament del nou disseny web corporatiu de la Universitat Jaume I, que renova la seua imatge en Internet amb l'objectiu que aquesta eina de comunicació resulte més fàcil d'utilitzar per a l'usuari, tant intern com extern. Aquest canvi es pot visualitzar des del divendres 10 de març en la portada de la web i, a poc a poc, s'anirà estenent a la resta de pàgines.

El canvi s'ha implementat després de fer una anàlisi d'usabilitat, una comparació amb altres portals universitaris i un estudi de les propostes a través d'una enquesta oberta entre la comunitat universitària. Amb el nou disseny, l'antiga navegació vertical, situada a la dreta de la pàgina, es reformula en dues línies de navegació horitzontal just sota el logotip, on es pot accedir als continguts per perfils d'usuaris o per àrees temàtiques. A més, en la part superior de la dreta s'ha generat un enllaç que, amb el nom d'Eines UJI i sota el símbol del núvol, integra tots els accessos a les principals eines internes i a la intranet corporativa.

La renovació del disseny web corporatiu s'ha dut a terme gràcies a la coordinació del Vicerectorat d'Estudis i la col·laboració del Servei d'Informàtica, el Gabinet de Planificació i Prospectiva Tecnològica i el Servei de Comunicació i Publicacions.