Els premis Poble de Vila-real reconeixen la trajectòria docent i investigadora en el món literari del catedràtic de l’UJI Santiago Fortuño

24/01/2017 | SCP

El catedràtic de Literatura Espanyola de la Universitat Jaume I Santiago Fortuño Llorens ha rebut el premi Poble atorgat per la revista vila-realenca, en aquesta ocasió, dins de la commemoració del 743 aniversari de la Carta Pobla i amb la finalitat de retre homenatge a personalitats de Vila-real que han destacat pels seus triomfs i aportacions a la vida col·lectiva del municipi o que traspassen amb el seu bon quefer les fronteres locals. Juntament amb Santiago Fortuño han sigut guardonats la cirurgiana Míriam Cortés Cerisuelo i l’enginyer industrial José Vicente Tomás Claramonte. El lliurament de premis tindrà lloc el 10 de febrer de 2017 a l’Auditori Músic Rafael Beltrán Moner de Vila-real en una vetllada cultural en què la dansa, la màgia i la música en viu permetran gaudir d’un espectacle amb arrels vila-realenques.

Des dels premis Poble destaquen entre els mèrits del catedràtic de l’UJI «la seua esplèndida trajectòria professional en la docència i la recerca en el món literari». En aquest sentit, ressalten el fet que ha sigut el primer vila-realenc que ha aconseguit una càtedra universitària de Literatura Espanyola en l’Estat espanyol. El llicenciat en Dret i doctor en Filologia Romànica per la Universitat de Barcelona ha pronunciat nombrosos cursos i conferències per tot el món. A més de congressos, jornades i cicles nacionals i internacionals, també ha escrit 26 llibres i ha col·laborat amb 118 articles en revistes d’Europa i Amèrica. Ha dirigit set tesis doctorals i 23 treballs de recerca. Santiago Fortuño és membre de l’Associació Espanyola de Crítics Literaris i de diversos jurats de premis literari i guanyador de certàmens en l’àmbit cultural, així com coordinador dels cursos i programes de doctorat de l’UJI. Es tracta, conclouen, «d’un gran ambaixador docent, cultural i literari».

L’acte d’entrega dels premis comptarà amb l’actuació del Grup de Danses El Roser, el Grup de Dolçainers i Tabaleters El Trull, A Tempo Dansa, Empaperart, Yunke i la Coral Sant Jaume, a més de l’estrena del sainet líric, obra de Rafael Beltrán, que endinsarà els espectadors en 1950, després de la tràgica gelada de 1946 a Vila-real i que serà interpretat per l’Orquestra Lírica de Castelló amb el vila-realenc José Luis Miralles com a intèrpret destacat.