El MOOC de Sistemes de Gestió de l'Energia de la Fundació f2e i la Càtedra BP d'Eficiència Energètica aconsegueix més de 730 inscrits en la segona edició

19/12/2016 | SCP

El curs «Sistemes de gestió de l'energia», promogut per la Fundació per a l'Eficiència Energètica de la Comunitat Valenciana (f2e) i la Càtedra BP d'Estalvi i Eficiència Energètica de la Universitat Jaume I, ha aconseguit en la segona edició una xifra superior a les 730 inscripcions. A més, ha comptat amb inscrits de 18 nacionalitats diferents entre les quals destaquen països llatinoamericans com ara Colòmbia, Costa Rica, Perú, Argentina, i altres com Austràlia, el Regne Unit o Romania.

El curs s'emmarca dins de l'oferta formativa de cursos oberts massius de la Universitat Jaume I a través de la plataforma en línia mooc.uji.es

Aquesta edició del curs, iniciat al mes de novembre del 2016, estava dirigida a persones amb interès en els sistemes de gestió de l'energia amb l'objectiu d'oferir els coneixements necessaris per a dissenyar i implantar sistemes de gestió de l'energia seguint les directrius de la norma ISO 50001. A més, el curs combina els aspectes més teòrics amb la presentació de diferents casos pràctics en diferents tipus d'organitzacions.

La temàtica s'ha dividit en cinc blocs: la norma ISO 50001, la realització d'auditories energètiques; els conceptes de sistemes de monitoratge i telecontrol, aplicacions dels sistemes de monitoratge i telecontrol, i casos d'èxit d'un SGEn.

A causa de l’èxit del curs i la seua acceptació, la Fundació per a l'Eficiència Energètica i la Càtedra BP d'Estalvi i Eficiència Energètica treballen en futures edicions i també en nous cursos per a ampliar l'oferta formativa.