Fobesa i l’UJI lliuren 23 beques a estudiantat resident a Benicàssim

14/12/2016 | SCP

L’Ajuntament de Benicàssim ha acollit aquest matí l’acte de lliurament de les Beques Fobesa a un total de 23 estudiants de la Universitat Jaume I residents a la localitat. Les beques impulsades per l’empresa Fobesa i l’UJI volen ajudar amb el pagament de la matrícula universitària a estudiants de grau de la Universitat Jaume I residents a Benicàssim. L’acte ha comptat amb la presencia de la vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa de l’UJI, Pilar García; l’alcaldessa de Benicàssim, Susana Marqués; el president de Fobesa, Enrique Gimeno, i el director de l’empresa, Juan Pablo Mateo.

Les Beques Fobesa estan dotades amb un pressupost de 22.000 euros per al curs acadèmic 2016/2017 i pretenen donar suport a universitaris de Benicàssim que per la seua situació econòmica puguen tenir dificultats per a fer front a les taxes universitàries vigents, afavorint la formació de l’estudiantat en la universitat pública de Castelló.

La convocatòria ha rebut més de 65 sol·licituds i s’han becat finalment 23 estudiants, 10 de primer curs de grau i 13 de segon curs i posteriors, amb un màxim de 1.000 euros per estudiant, tenint en compte criteris econòmics i acadèmics.

Enrique Gimeno ha mostrat la seua satisfacció per l’èxit de la convocatòria de beques i per col·laborar amb el poble de Benicàssim, i ha agraït a l’Ajuntament el seu suport continu. «Una manera de retornar aquest agraïment és oferint aquestes beques als joves de Benicàssim per a millorar la seua formació», i ha finalitzat encoratjant els becats perquè s’esforcen en aquests moments de la seua vida «perquè tindreu la vostra recompensa en el futur».

Per la seua banda, Pilar García ha agraït «el compromís social de l’empresa Fobesa en convocar aquestes beques per a estudiants de l’UJI i per apostar per la formació universitària com a eina de transformació de la societat». La vicerectora ha donat l’enhorabona als becats i als seus familiars, i els ha animat a participar en projectes de l’UJI, com ara el programa de tutorització o el programa UJI Emprèn.

Finalment, Susana Marqués ha agraït la iniciativa a Fobesa i a l’UJI, ha felicitat els becats i les seues famílies, i ha declarat estar molt contenta amb aquest acte «perquè s’està invertint en un aspecte molt important, com és la formació de les persones que han de ser el futur del nostre poble».

Fobesa és una empresa especialitzada en la gestió integral de serveis relacionats amb el medi ambient com ara tractament de residus sòlids urbans (RSU), construcció i conducció d'ecoparcs, neteja de via pública i de platges i jardineria. Amb presència en diverses províncies, atén diàriament més de 800.000 ciutadans, contribuint així a la millora de les ciutats gràcies a una ferma aposta per la qualitat, la innovació, la tecnologia i la conscienciació per un entorn sostenible.