El doctor honoris causa per l'UJI Germà Colón rep la Medalla d'Honor de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua

14/12/2016 | SCP

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua ha lliurat la Medalla d’Honor de la institució al filòleg castellonenc i doctor honoris causa per la Universitat Jaume I Germà Colón, per les notables i nombroses aportacions a la filologia i «pel seu impagable treball en favor de la llengua comuna», en paraules del president de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Ramon Ferrer.

El lliurament de la Medalla de la institució normativa valenciana ha tingut lloc el 5 de desembre de 2016 en el domicili particular del doctor Colón a Barcelona, que per motius de salut no ha pogut fer el desplaçament a Castelló o València, els mateixos problemes que van obligar a suspendre l’acte el passat 17 d’octubre.

Ferrer, acompanyat per membres de la Junta de Govern de l’AVL i pel rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, i altres representants universitaris, ha ressaltat els innumerables estudis, publicacions i investigacions de Germà Colón, tan fonamentals i enriquidors per a l’estabilitat de la llengua.

En un altre moment de la seua intervenció, Ramon Ferrer ha repassat les principals publicacions normatives, com ara la Gramàtica normativa valenciana i la Gramàtica valenciana bàsica, el Corpus informatitzat del valencià, el Corpus toponímic valencià, el Portal Terminològic Valencià i el Diccionari normatiu valencià, obres representatives de la tasca acadèmica.

Germà Colón, per la seua banda, ha agraït la distinció de l'AVL, una condecoració que «alguns es podrien sorprendre tant que me l'hagen donada com que jo l'haja acceptada. Com sempre, el pas del temps assuauja les coses, les posa al seu lloc».

El professor Colón ha remarcat el canvi i la independència de l'AVL. «Aquest fet ha motivat un canvi en la meua actitud... així guanyem tots i jo puc acceptar la medalla no sols amb agraïment, sinó també amb orgull».