La Càtedra FACSA-UJI tanca el curs «Funcionament i explotació d'EDAR» amb una visita a l'estació d'Almassora

14/12/2016 | SCP

El curs de formació continuada «Funcionament i explotació d'estacions depuradores d'aigües residuals (EDAR)», organitzat per la Càtedra FACSA-UJI d'Innovació en el Cicle Integral de l'Aigua, ha finalitzat amb una visita a l'EDAR d'Almassora. L'alumnat, que ha completat les places disponibles, ha estat format per estudiantat i professionals d'empreses privades i públiques, amb formació diversa en camps com ara la química, la biologia, l'enginyeria industrial o l'enginyeria de camins, canals i ports.

Durant les cinquanta hores de formació, el cap d'explotació i coordinador de Zona Sud de l'Àrea de Sanejament i Depuració de FACSA, Luis Basiero, i l'enginyer químic i personal docent de l’UJI Javier Climent han explicat el funcionament, control i explotació d'una EDAR, així com els problemes i solucions que poden donar-s'hi. El caràcter pràctic del curs s'ha materialitzat amb pràctiques de simulació de processos, a més de l'estudi i exposició de casos reals a les classes docents, i la visita a les estacions depuradores de Vora Riu/Vila-real i Almassora (Castelló).

La Càtedra FACSA d'Innovació en el Cicle Integral de l'Aigua de l’UJI es va crear el 2015 amb el propòsit de promoure activitats de recerca, innovació, transferència de coneixement, docència i cultura associades al cicle integral de l'aigua i afavorir la col·laboració entre l'àmbit professional i el docent.